Boulička v puse?¿
Alan
Je mi to trochu trapné no je mi 25 a beru pernik aktivně asi 5 let a vlivem toho mam spatne zuby. U zubare jsem byl naposled před tema 5ti rokama pak se to začalo všechno kazit a už jsem se tam bál jít XD jako snažím se o ne starat ale ipresto to vypada spatne. A asi 2 roky zpátky se mi objevila nad zubem taková boulička s hnisem Tak jsem to vymackl a chvíli dobrý a pak zase a takhle se to opakuje furt celou dobu..jako nejsk mě nebolí ale vždycky když jsu moc tak cítím na tom místě taký napětí jakoby a tím poznám že se zas objevila.. No nevite co s tim? Nebo co prwsne to způsobí že se vždy objeví po velký dávce? Mě nějak nevadí ani ale bojím se aby mi to jednou třeba neexplodovalo Děkuju !:)

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Alane,
vůbec vám nemusí být nic trapné. Jsme tady proto abychom odpovídali na vaše dotazy a abychom se vám snažili pomoct.
Píšete, že jste nebyl u zubaře celou dobu, co berete pervitin. Pět let je dlouhá doba i kdybyste pervitin neužíval. Pervitin bohužel způsobuje větší kazivost zubů a máte díky němu také horší životosprávu.
Bylo by dobré abyste se nebál a na preventivní prohlídku se pokusil objednat. Pokud nechcete k vašemu původnímu lékaři, je možné přejít k novému. Jestli docházíte do nějakého kontaktního centra pro uživatele drog, můžete se na lékaře informovat i tam. Někdy mají pracovníci kontaktních center doporučení na některá zdravotnická pracoviště, která jsou vstřícnější k lidem, kteří užívají drogy.
Bohužel neuvádíte, z jakého jste města. Pokud budete chtít kontakt na blízké K centrum, napište nám odkud jste a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Píšete, že máte cca 2 roky bouličku pod zubem a ta boulička se naplňuje hnisem. Tohle je celkem riziková věc. Máte v ústech (pravděpodobně pod zubem) zánět a ten se může rozšiřovat. Mohl byste dostat zánět do okostice a přijít o hodně zubů. Bylo by opravdu dobré abyste se objednal k lékaři a ten vám mohl tuto bouličku ošetřit. Píšete, že boulička se objeví vždy po velké dávce. Může to být způsobené tím, že pervitin oslabuje organismus a podporuje zánětlivé procesy v těle. Proto i zde pocítíte po větší dávce zhoršení.
Exploze se určitě bát nemusíte, nicméně určitě vyhledejte co nejdříve lékaře a svěřte se do jeho rukou, než vámi popisované problémy narostou do větších rozměrů.
Přeju vám ať jste brzy zdráv a ať se vám podaří i omezit pervitin.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková