Odbourání midazolamu
Miki
Dobrý den. Asi 3 měsíce beru Dormicum - midazolam 30 mg večer (2x15 mg). Chci s tím přestat. Mám dotaz: jak dlouho po vysazení je možné midazolam zjistit v moči nebo v krvi? Děkuji. M.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Miki,
díky za dotaz. Detekce jednotlivých benzodiazepinů úzce souvisí s jejich odlišným vylučovacím poločasem. Midazolam ( Dormicum) je benzodiazepin s krátkým poločasem vylučování. Obecně lze tyto krátce působící benzodiazepiny detekovat z moče několik dní. Testy z krve přibližně 24 hodin, záleží, jestli šlo o jednorázové užití, nebo pravidelnější užívání. Vždy však záleží na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, jejich množství, kvalitě a také na metabolismu každého testovaného, detekuje v různých časových úsecích. Berte tedy tyto informace orientačně. Pokud Vám můžeme pomoci i v jiném ohledu, ozvěte se opět.
Za poradnu
HS