Závislost a podvědomí
Tina
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat jestli je možné že závislost nějakým způsobem ovlivňuje moje podvědomí. Občas se stane že řeknu nebo udělám něco, co mě dovede k tomu, že si dám, ale vědomě jsem to tak neměla v plánu rspkt. danou činnost nebo větu jsem neudělala s úmyslem si dát. Je tedy možné že závislost manipuluje s mim podvědomím a vede mě tímto způsobem k dalšímu užívání? A pokud ano jak to změnit? Jak se můžu ubránit sama před sebou když si ani v danou chvíli neuvědomují že je něco špatně?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Tino,
to, o čem píšete je u uživatelů běžné, jedná se o závislostní chování.
Jak situaci nahlédnout, rozpoznat včas mechanismy, které k droze opět přivedou, se bohužel, nedá popsat v pár větách, jde o dlouhodobější terapeutický proces. Pokud se užívá v páru (viz skrytá poznámka), je to o to komplikovanější, jelikož blízké osoby se ,,stahují" navzájem...
Proto bych doporučila, pokud s tím chcete něco dělat a mít více sama sebe pod kontrolou, rozumět tomu, co se děje, někam zajít, kde Vám s tím pomohou.
Přemýšlela jste o tom, že byste využila terapeutickou podporu?
Pokud Vám to zní přijatelně, rádi Vás nasměrujeme, stačí uvést města, která máte v dobré dostupnosti.
Mějte se zatím hezky.
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová