alkohol a otřes mozku
Tomáš
Dobrý den paní Skořepová,
ještě mám takový doplňující dotaz,přede 2 dny jsem se ptal na možný otřes mozku a působení látek (dotaz 958642).
Strašně dávno před lety jsem lehký otřes mozku z pádu prodělal (ale už je to cca 15 let),tenkrát v tom byl ještě alkohol,protože jsem ještě občas pil (momentálně už se alkoholu vyhýbám). Z léků jsem bral poze Citalec a příležitostně Neurol. Nějaké závažné problémy jsem neměl,vyléčeno klidovým režimem. Nyní,kdy posledního cca půl roku mám stavy neklidu a úzkostí a napadání různých negativních myšlene,mě napadá jestli nemohlo dojít k nějakému poškození nebo stavům,které mám teď. nebo je to opravdu nesmysl a můžu být v klidu,že by s něco projevilo po cca 15 letech? Ještě jednou děkuji za Vaše rady a pomoc a vždy uklidnění. Děkuji moc a přeji také hezké a klidné léto...

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
pokud opravdu nemáte nějaké zdravotní obtíže po nedávném úderu do hlavy, tak není potřeba se obávat poškození. Po 15 letech by se nějaké poškození mozku již dávno projevilo a nejsou to projevy úzkostí, kterými trpíte. Spíše si v důsledku úzkostných stavů sám vyvoláváte pochybnosti a neklid. Tyto vtíravé myšlenky jsou součástí Vašich obtíží a spoluprací s odborníkem na nácviku technik k odvrácení těchto myšlenek a zaměření své pozornosti jinam, příp. věnování se jiným aktivitám, by Vám mělo pomoci tyto stavy zvládnout a ulevit Vám. Určitě pokračujte ve spolupráci, nezůstávejte na své obtíže sám a buďte trpělivý. Věřím, že se postupně dostaví dané výsledky spolupráce a Vy se budete cítit lépe.
S pozdravem
HS