Marihuana + Neurol
kuba
Dobrý den,
po rozchodu trpím depresemi a úzkostmi. Nejhorší jsou rána a dopoledne, odpoledne nějak přežiju a večer vykouřím jeden až tři jointy (snažím se to omezovat, takže většinou 1-2). Tráva mě jakž takž uklidní a dovolí mi usnout. Nicméně jsem na úzkosti dostal neurol (0,25), který mám brát v případě potřeby. Já jej budu brát předpokládám ráno či dopoledne, abych v práci mohl fungovat. Rád bych se zeptal, jak vážná a hlavně jak pravděpodobná jsou rizika takovéhoto kombinovaného užívání marihuany a neurolu? Jen upřesním, že nikdy oboje neužívám dohromady a rozestup mezi kouřením marihuany a užitím neurolu je vždy delší než 6 hodin. Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kubo,
díky za dotaz. Pokud Vám mohu doporučit, tak bych deprese a úzkosti neřešila marihuanou, která naopak tyto psychické stavy zvyšuje a udržuje člověka v nefungování. Takto si spíše tedy škodíte. Nepopírám ani efekt dočasného zklidnění a usnutí, ale více bude stoupat riziko nepříjemných stavů a nefungování. Píšete, že jste dostal Neurol. Nevím, zda od lékaře či známého, ale určitě by bylo vhodné k tomu mít i potřebné informace o zpsůobu užívání, nějakém časovém ohraničení apod. Neurol by se měl užívat pouze omezenou dobu, aby na něm nevznikla závislost. Neurol je benzodiazepin s tlumivým účinkem, což v kombinaci s marihuanou je rizikové. Je tedy dobré, že se snažíte alespoň mít rozestup mezi užitím obou látek.
Doporučila bych Vám však situaci řešit podpůrnou pomocí psychologa v kombinaci s nasazením adekvátní, nenávykové medikace- antidepresiva od psychiatra. Nástup účinku medikace by se měl dostavit do 14 dní. Zkuste spíše zvážit toto bezpečnější řešení než se dostanete do obtížnější situace.
Za poradnu
HS