Derealizace z drog
Věra
Dobrý den, asi před rokem jsem s přítelem užila pervitin. Dřív jsem pervitin brala jen občas třeba jednou za dva měsíce. Ale s přítelem jsem si dala jednu noc, druhý den večer jsme šli spát. Za týden v pátek přinesl opět pervitin a já si s ním zase dala (nosem), takhle to bylo až do pondělí, kdy jsme fetovali a za tu dobu jsem v sobě mohla mít tak gram pervitinu. Od pátku od odpoledne jsem tedy nespala a ani moc nejedla, dostala jsem do sebe něco jen na sílu. V pondělí odpoledne to na mě přišlo: šli jsme ven a najednou jsem přestala vnímat, zalehali mi uši, točila se mi hlava, najednou jakobych se ocitla ve filmu, ve snu, jakobych to nebyla já... Asi za 10 min ten stav přešel a šli jsme dom. Doma to asi za hodinu přišlo zase z ničeho nic a přešlo to po cca půl hodině, nakonec to přišlo zase asi za dvě hodiny a už to neodeznelo. Doktorka mi předepsala zoloft a lexaurin. Asi za 3 měsíce jsem byla už v pohodě a zase jsem fungovala a pervitinu se už nedotkla. Ale přítel fetoval dal, lhal mi, ponižoval, urazel, podvadel, když byl na pervitinu. Po té se mi vždy za vše omluvil a slíbil, že už si pervitin nikdy nedá ale nebylo tomu tak a já mu vždy odpustila a trápila se. No a teď se mi to po roce vrátilo zpět. Šli jsme ven a zase z ničeho nic se mi stalo to stejné. Myslíte, že to může být ještě následkem toho pervitinu? I když jsem ho užila před rokem a byla jsem z toho vyléčená? Nebo to má dopad na příteli o chování vůči mě? Byla jsem i na psychiatrii, mám předepsané zoloft opět a Neurol, je to o trochu lepší ale pořád cítím, že to nejsem já.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Věro,
děkujeme za dotaz a omlouvám se za pozdější odpověď. Nemyslím si, že by to bylo následkem pervitinu v pravém slova smyslu. Dle toho, co popisujete, citlivěji reagujete na zátěžové situace. Vaše psychika možná po užití pervitinu je senzitivnější než předtím, ale jednání Vašeho přítele zřejmě více Vaše prožívání umocňuje. Při přetrvávání obtíží se spojte se svým praktikem, aby se udělali potřebná vyšetření vyloučení somatického onemocnění. Řešením dočasným mohou být antidepresiva, anxiolytika, ale není to všespásné. Je potřeba řešit i Váš vztah, který může být patologický, více vyvolávat nepohody. Doporučila bych Vám vyhledat odbornou psychologickou pomoc, ať partnerskou nebo i pouze pro Vás. Ventilujte své emoce, začněte přemýšlet, co chcete dále od vztahu, partnera, jak se ve Vztahu cítíte atd. Buď se můžete kouknout na stránky www.drogyinfo.cz/, kde je sekce mapa pomoci a tam jsou příslušné odkazy nebo se ozvěte k doplnění informací.
Držím palce, ať se Váš stav zlepší a jste schopni s partnerem komunikovat.
Za poradnu
HS