Nevím co dělat
Petra
Dobrý den,
potřebuji vaši radu, Dcera 17 let bere drogy, nevím jestli pravidelně nebo jen občas, myslím, že už delší dobu. Asi před rokem se začala bavit s novými lidmi, byla normální, jen se začala divně oblékat,nebavil ji oblíbený sport, chodila tam sice, ale asi jen kvůli nám, aby měla klid,na hřišti byla pořád naštvaná,bez zájmu, doma se chovala normálně..říkali jsme si- puberta..v září jsem u ní v tašce, s kterou jezdí na internát, našla marihuanu a malé sáčky-to dokonce přiznala, že snad chtěla prodávat. Také jsem u ní našla i celou ampulku benzodiazepamu, který mi nejspíš vzala ze služební tašky.Pak byl asi 3 měsíce klid a volala mi třídní učitelka, že si myslí, že dcera bere drogy, že je unavená ve škole, má jiný pohled..To dcera popřela,plakala, říkala, že je unavená z učení, že je toho moc.Zase jsme jí uvěřili a byl klid až do teď, kdy šla na na párty a volali nám, že její kamarádi, že je v bezvedomí a jede pro ni sanitka, v nemocnici měla naměřeny 2 promile alkoholu v krvi a přítomnost extáze a pervitinu v moči
..Byl na ni strašný pohled, pořád se jen omlouvala, byla celá horká, zornice měla přes celé oko.Vůbec si nepamatovala na nic,řekla nám pak další den, že si koupili s kamarády vodku v supermarketu a ještě se napila od nějakého kluka vína, které se jí zdálo hořké, tak jen jeden hlt.Když přijeli na párty, už si nic nepamatuje, upadla do bezvedomí..
Nevím, co má dělat, nemám s drogama žádné zkušenosti, ale moc se o ni bojím.Manžel si myslí, že to zvládneme doma, když ji budeme držet od kamarádů, ale já myslím, že to moc neřeší, v září půjde do školy a na internát a to už neuhlídáme..jsem zoufalá,moc prosím o radu.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
mluvte s dcerou o svém podezření, že užívá návykové látky. Doporučila bych Vám sledovat její fungování v normálním životě, tzn. jak se staví k povinnostem doma, dochvilnost příchodů domů.
Můžete se s dcerou domluvit na namátkovém testování na drogy s tím, že by mělo být jasné, co se bude dít v případě pozitivního výsledku.
Vzhledem k problému, který popisujete bych Vám doporučila navštívit Poradnu pro rodinu, kde můžete v klidu probrat vše, co potřebujete.
Kontakt: Poradna pro rodinu SANANIM, tel. 739 268 527 nebo 284 824 234 v Praze nebo na www.drogy-info.cz najdete pomoc podle místa bydliště.
Za Poradnu Pěčová