Prosba o radu a odpuštění.
Anonym1234
Dobrý večer. Jsem ve 32 týdnu těhotenství a bohužel kvůli psychickým problémům a nekolikatelou závislosti na pervitinu a alkoholu jsem nezvládla se vším najednou přestat a I když jsem první půl rok pervitin neměla ani jednou tak jsem sem tam popíjela (vetsinou láhev vina jednou za dva nebo tři dny) Ale můj návrat ze zahraničí zpět do Čech zapříčinil, že za dva měsíce co jsem tu a pervitin je prakticky na každém rohu si dvakrát do měsíce nitrozilne dám a vždy je to na 3-4 dny. Tedy 3-4 dávky. Při čemž do toho piju i alkohol. Nenávidím se za to a pervitin si do konce těhotenství již nedám, vzhledem k tomu jak hrozně psychicky mi po něm je, ale s tím alkoholem se bojím že to prostě čas od času nevydržím 😭 Z celého srdce doufám, že díky těmto skutečnostem není už téměř jistota, že s miminkem něco nebude v pořádku.. :'( Ale na všech kontrolách bylo vše zatím bez jakýchkoliv potíží. Samozřejmě jsem doktorovi nepriznala nic z toho co zde píšu.. :'( Udělám vše pro to, aby jsem vše zvládla a závislosti se zbavila..Narození moji dcery pro mě bude nový začátek a budu ta nejlepší máma jakou být dokážu..Snad vše dobre dopadne :-/

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Anonym1234,
moc díky za Váš dotaz a za odvahu se svěřit. Věřím, že to nebylo lehké.
Píšete, že chcete udělat vše pro to, abyste se své závislosti zbavila. Proto bych Vám, jako první krok, doporučila vyhledat nejbližší kontaktní centrum. To si můžete vyhledat například zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/. Kolegové v kontaktních centrech mají zkušenosti s poskytováním podpory těhotným ženám - uživatelkám. Mohou Vás doprovázet v době před porodem, probrat s Vámi, co se pravděpodobně bude dít po porodu a také třeba jaké existují možnosti léčby matky společně s dítětem (např. terapeutická komunita Karlov a terapeutická komunita Podcestný mlýn).
Situace po porodu může být náročná, je zde jistá pravděpodobnost, že se do řešení, v případě zjištění pozitivních testů na návykové látky u matky či novorozence, zapojí orgán sociálně právní ochrany dítěte. Proto je dobré vyhledat odbornou podporu už nyní, abyste na situaci nebyla sama a dopředu znala varianty toho, co může nastat.
Přeji Vám, aby vše dobře dopadlo, jistá rizika ale vnímáte sama. S kolegy v kontaktním centru se každopádně dá o všech obavách a rizicích hovořit zcela otevřeně, jsou to profesionálové, kteří jsou tu od toho, aby s Vámi situaci probrali a pomohli hledat co možná nejlepší cesty k jejímu řešení.
Případně, pokud se pohybujete v Praze nebo v její blízkosti, bych Vám doporučila zkontaktovat Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. V Centru se paní Ilona Preslová již řadu let věnuje právě podpoře rodičům, kteří mají zkušenost s užíváním.
Zde odkazy na uvedené služby:
terapeutická komunita Karlov
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/karlov/
terapeutická komunita Podcestný mlýn
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticka-komunita-v-podcestnem-mlyne/
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ckp/
Držím palce a přeji vše dobré!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná