Intolerance na alkohol
M
Dobry den chtela jsem sezeptat zda existuje něco jako intolerance na alkohol a zda může vzniknout z ničeho nic. Už před par lety jsem ochutnala alkohol a nikdy jsem nemela zadny problem po a ani jsem nikdy nepila ve velkém mnozstvi.také kourim marihuanu se kterou ksem take nikdy nemela problem. Pred sem je uz jednou michala a nic se nestalo. Pred par mesici se mi stalo to ze jsem si dala jeden cider po tom co jsem pred par hodinama kourila a dalsi vecer jsem zacla zvracet a zvracela jsem asi 10 hodin v kuse tak špatně mi driv snad nikdy nebylo. Tehdy jsem si rekla ze to je otrava jidlem ale asi o 3 tydny pozdeji jsem si dala asi pul sklenky vina po tom co jsem take kourila a bylo mi jeste hur od te doby jsem nepila ale chtela jsem se zeptat zda to muze byt ta intolerance na alkohol protoze po trave mi blbe nikdy neni nebo jestli mi mohlo byt az takhle špatně kvuli smichani i tak maleho mnozstvi. Bojim se totiz zase pit ale mam jit na oslavu kamaradky kde vsichni pit budou a bojim se ze mě to bude mrzet

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, M,
děkujeme za Váš dotaz. To, co popisujete, se některým lidem po užití alkoholu stává. Bohužel takto přes internet nelze určit příčinu konkrétně u Vás. Je to velmi individuální.
Někdy se může objevit intolerance, kdy člověku chybí aktivní enzymy potřebné ke správnému zpracování alkoholu a jeho vyloučení z organismu. Pokud v těle tyto enzymy chybí, tak se při konzumaci alkoholu začnou v těle hromadit toxické látky, které mohou způsobit nevolnosti, bolesti hlavy, ale i bušení srdce či zarudlý obličej a krk.
Podobně jako u jiných látek může také alkohol vyvolat alergickou reakci. Jedná se o neadekvátní odezvu organismu na vnější podnět, který je pro jiné neškodný. Pravá alergie na alkohol nebo na jeho metabolity, kterou zprostředkovávají IgE protilátky bývá vzácná. Může se také objevit alergie na vybrané složky alkoholických nápojů. K potenciálním alergenům může patřit: pšenice, chmel, kvasnice, lepek, vaječný protein, hrozny, ječmen, žito.
Pokud tedy víte, že Vám alkohol působí potíže, je lepší se tomu vyvarovat i v malém množství.
Stačí takto?
S pozdravem,
Nikol Spůrová