Abstinenční příznaky heroin
Rossie
Dobrý den, můžete mi prosím poradit jak zmírnit abstinenční příznaky po třech až čtyřech měsících užívání heroinu? Syn se rozhodl ukončit užívání a skončil ze dne na den i se odstěhoval z místa a nyní bych mu potřebovala trochu ulevit. Máme domluvenou schůzku v centru Kotec, ale až asi za 5 dní a do té doby bych potřebovala mu pomoct.Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Rossie,
předem se velmi omlouvám za pozdní odpověď. Nevím, zda je tedy ještě má odpověď aktuální. Ohledně odvykacího stavu od opiátů je to dost individuální záležitost. Někdo je to schopen zvládnout i za domácích podmínek, ale samozřejmě se vystavuje riziku zhoršení zdravotního stavu až případně ohrožení života. Abstinenční stavy na opiátech se v lehčích případech projevují především příznaky stran trávícího traktu, jako jsou: bolest břicha, průjmy, dále neklid a nespavost. V těžších případech je reakce bouřlivá - pocení, zvýšení teploty, slzení, mydriáza, pokles krevního tlaku, úporná nespavost, poruchy řeči, třesy, nechutenství a dehydratace.
V domácích podmínkách je potřeba, aby neužíval jakékoliv léky be vědomí lékaře syn, který by mohl léky napsat. Sama za sebe mu můžete podávat tekutiny a obrátila bych se případně na praktického lékaře syna, který by mohl napsat medikaci k zvládnutí, aby nemusel syn zcela bez jakékoliv podpůrné medikace detoxifikovat "na sucho". Pokud by se více prohloubily abstinenční příznaky, tak bych volala RZP a nechala syna hospitalizovat ( detoxifikační odd., interna apod.) V rámci hospitalizace by syn dostal k stabilizaci fyziologických funkcí zřejmě infuzi, kde by byli případně i léky proti křečím a na spánek.
Po zvládnutí abstinenčního stavu je důležité, aby syn začal řešit svou závislost a předcházel návratu k drogám. Léčba pak může být ambulantní nebo pobytovou formou. Je fajn, že jste se již objednali na konzultaci, kde dostane další bližší informace a případně pomohou synovi zajistit příslušnou léčbu.
Pokud nabízejí i možnost poradenství pro Vás jako rodiče a případně někoho dalšího z rodiny, tak doporučuji to využít také. Může to být ještě  náročná situace, tak ať máte i podporu.
V případě potřeby se na nás obraťte opět, i třeba pokud budete potřebovat odkazy na odborná zařízení v blízkost bydliště. Držím palce, ať to dobře dopadne.
HS