Palgotel
Zdeněk
Dobrý den prosím beru palgotel US 6 let jak je můžu vysadit skousel sem ale nejde to US nevím co stim nevemu sem nervózní nespím a mám bolesti

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Zdeňku,
děkujeme za dotaz a omlouvám se za pozdější odpověď. Ohledně vysazování medikace, která obsahuje tramadol (opiodní analgetikum) a paracetamol (analgetikum) je vhodnější Vám doporučit vysazovat pod lékařským dohledem. Medikaci užíváte dlouhodobě a tělo si zvyklo na danou látku, proto při vysazování se objeví abstinenční příznaky. Ty se projevují křečemi, nespavostí, tenzí, bolestmi, náladovostí apod. Při vyšších dávkách mohou být rizikové pro Vaše zdraví až život. Doporučovala bych Vám obrátit se na lékaře, který medikaci předepisuje. V jiném případě Vám můžeme poskytnout potřebné kontakty na odbornou péči. Pro odvykání je nejběžnější formou hospitalizace na detoxifikačním odd., kde postupně medikaci vysazují a mohou zároveň monitorovat intenzivněji Váš stav. Ambulantní formou se běžně detoxifikace nenabízí, záleží na doktorovi, jak je k riziku ochoten, ale může Vám být nabídnuta substituční léčba opiátového typu.
Zkuste si to promyslet a klidně se na nás obraťte v případě potřeby odkazů.
Za poradnu
HS