Zolpidem
Tomas
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jak pomoct mému příteli který je cca 7 let závislý na Zolpidemu. Bere asi 10 tablet denně. Teď naposled v úterý si jich vzal 16 chtěl se už neprobudit. Tvrdí že to zvládne sám, ale nejsem si jistý. Tvrdí mi to celých 7 let. Už na to přišli i v práci. Dělá ve zdravotnictví. Teď se objednal alespoň k psychyatrovi za týden tam má jít. Ale já si myslím že bez ústavní léčby to nezvládne. Prosím o radu co dělat.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
ráda bych se Vám nejdříve omluvila za pozdější odpověď. Ohledně Vašeho sdělení, souhlasím s Vámi, že přítel dlouhodobým nadužíváním hypnotik si vytvořil závislost a nyní bude pro něho problematické se z toho dostat sám bez odborné pomoci. Je fajn, že si našel psychiatra, ale měl by mu otevřeně říci o svém problému a začít to řešit. Je pravděpodobné, že bude potřeba hospitalizace, kde by se mu upravila medikace. Další alternativou je ambulantní terapie po vysazení Zolpidemu, kde by měl možnost o svém stavu, prožívání, problémech, plánech atd. možnost mluvit. Vše však závisí hlavně na příteli a jeho motivaci ke změně, bez toho to nepůjde. Vy sám ho můžete podpořit v průběhu léčby. Jinak Vám můžu nabídnout konzultaci v rámci Poradny pro rodinné příslušníky, kde byste měl Vy prostor mluvit o svých obavách, přístupu k příteli, vymezení se. Můžete se telefonicky objednat ke konzultaci - mobil 739 268 527. Zařízení sídlí v Žitné ulici na Praze 1, koukněte se na stránky www.sananim.cz do sekce služby-a-zařízení.
Pokud nejste z Prahy a je to pro Vás dojezdově daleko, můžeme Vám dát kontakt na bližší zařízení.
Držím palce oběma a přeji dost trpělivosti.
HS