Drogy mě ničí
Viva
Dobrý den nevím co mám dělat naší koupili barák já otěhotněla od té doby co jsem porodila a jsem s naším a na baráku tak beru ... Nikdo to neví o malou je postaráno výborně ..jenže já do toho začla brat nějaký to ghb a sem na tom špatně vůbec nespím budím se v noci každé dvě hodiny abych si dala dávku ! Hnus snažím se to nějak odbourat sama ale moc mi to nejde ! Nechci aby někdo tohle z mých blízkých věděl a užvubec ne, abych to měla v papírech ! Potřebuju si něco vymyslet a odjet a tam to přetrpět ale nevím co nemůžu mít u sebe malou jak dlouho by to trvalo dostat se z toho ghb ?
Kde mám hledat pomoc aniž bych to měla někde evidované poslední dobou cítím jak mě bolí ledviny už nemůžu nechci umrit

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Viva,
díky za Váš dotaz a za otevřenost. Věřím, že péče o malou dceru, v kombinaci s nevyspáním a strachem o zdraví, musí být velmi náročná!
Je vážně moc fajn, že chcete s ghb přestat, jde o velmi nebezpečnou látku, u které se těžko odhaduje dávka, která je ještě bezpečná a nezpůsobí předávkování. Píšete, že se snažíte přestat sama, ale nejde to - prosím, vyhledejte odborníky, kteří Vám s vysazením pomohou, nemusíte na to být sama. Prvním krokem by mohla být návštěva kontaktního centra - jde o službu, která slouží mimo jiné jako vstupní brána do dalších služeb. Kolegové v kontaktním centru by s Vámi podrobněji probrali Vaši situaci a pomohli naplánovat bezpečné kroky k tomu, abyste se cítila líp. Můžou s Vámi probrat jaké typy léčeb existují, na jak dlouho jsou, kdo by se po dobu Vaší nepřítomnosti postaral o dceru. Existují dokonce i léčebné služby pro maminky s dětmi, kde byste mohla být i s dcerou. Variant je spousta, kolegové Vás s nimi určitě rádi detailněji seznámí.
A nemusíte se obávat, všichni pracovníci v adiktologických službách (tzn. i v kontaktním centru) jsou chráněni mlčenlivostí a informace, které jim sdělíte, zůstávají jen mezi Vámi. Můžete s nimi i spolupracovat a zůstat v anonymitě. V kontaktním centru s Vámi také mohou probrat, kam a jestli vůbec se "propisuje" Vaše spolupráce s případnými léčebnými zařízeními a co přesně to pro Vás znamená.
Nejbližší kontaktní centrum si můžete vyhledat v Mapě pomoci zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce a kdybychom Vám mohli ještě nějak pomoci, napište.
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná