Jak přestat bez odborné pomoci
Hana
Dobrý den, potřebuji skončit s užíváním NL .Jak to lze udělat sám,bez odborníků? Mám obavy,že se to trochu zvrtlo..už mi to ani nic nedělá,jen potřebuju nějak fungovat.. necítím žádnou euforii ani se na ničem nezasekávám atd.. Možná jen chvilkový nájezd a pak nic... Cítím akorát nepříjemnou tenzi a poslední dobou se objevila taková ta schíza,strach z lidí a tak.. vím že to je iracionální,je to docela otravné a někdy se mi to daří překonat,někdy se cítím nepříjemně, čumím do země a tak. Jinak normálně na tom spím,i jím.. akorát mě to někdy trochu zblbne,jsem taková vygumovaná.. někdy mám bolesti žaludku.Asi něco jako zánět žaludku, příznaky jsou podobné.Je to takové že chci i nechci a jsem na sebe naštvaná že jsem to zas po... a nepřekonala jsem to.Zkoušela jsem to přepít,ale protože normálně nepiju,je mi z toho pak akorát blbě.Stačí dva tři panáky a motá se mi hlava a je mi na zvracení..

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Hano,
děkujeme za Váš dotaz. Jak zvládnout abstinenci bez odborné pomoci je strašně těžká otázka. Každý se s abstinencí vyrovnává jinak, pro každého je problém něco jiného. Podstatné je, proč se Vám to vymyká z kontroly, co bylo příčinou užívání pervitinu a proč se vlastně k návykovým látkám stále vracíte.
Určitě se dá přestat svépomocně, ale je to mnohem těžší než s pomocí. Byla by pro Vás alespoň varianta zajít na anonymní poradenství do některého z kontaktních center někde v okolí?
Určitě je nutné zvládnout odvykací stavy. Sama popusujete, že jsou pro Vás náročné a vlastní sebemedikací k úlevě od odvykacích stavů můžete svůj stav ještě více zkomplikovat. Je fajn abyste se vyhýbala lidem a místům, která máte spojená s drogami. Jinak se Vám to pravděpodobně nepodaří. Důležité je, co nejvíce plánovat volný čas, třeba i aktivitami, které Vás tolik nebaví, ale zaplní Vám prostor. Buďte v kontaktu s někým blízkým, kdo Vás podpoří.
Stačí takto?
Klidně ještě napište, pokud potřebujete, můžeme Vás i nasměrovat na konkrétní služby, pokud budete chtít.
Budu držet palce a ozvěte se, jak se Vám daří abstinovat.
Přeji Vám vše dobré!
Nikol Spůrová