Zdravotný stav - prosím o názor
Nessa
Za Cechoslovenčimu sa ospravedlňujem vopred.
Viem, že mi nebudete vedieť odpovedať presne a ani s istotou, ale chcela by som sa spýtať iba na SUBJEKTIVNY názor, že podľa vás čo by to mohlo byť? Nemám sa totiž moc koho spýtať ...
Pervitin užívám asi rok a 8 mesiacov cca - posledné mesiace skoro denne - povedzme 5x do týdne (ne jehlou a ne nosem - jen kourením). Od posledního užití ubehlo asi 24 hodin, ale de o to, že v prubehu toho dne co jsem kourila - tak asi po 12 hodinách od nazvu to intoxikace alebo ako sa volá ten stav, som si všimla že ma bolí dosť chrbát - hlavne ľavá lopatka - aj pravá, a mám odvtedy aj taký čudný pocit v levé ruce, jakoby z podpaží, ale neumím popsat co to je za pocit, možná jako by se mi míň prokrvovala ta levá ruka nebo tak neco, fakt to neumím popsat. A taky mám i divný pocit i v ruce pravé taky to začíná od podpaží ale v té pravé ruce je to spíš bolest - ne moc velká, a cítím to spíš když s tou rukou neco delám, prirovnala by som tie pocity možno k miernej svalovici, proste cítím, že ide o sval lebo mám problém hlavne s napnutím rúk - či už levé nebo pravé. Taky musím dodat, že jsm užívala skoro tri roky benzodiazepiny - hlavne alprazolam. Tie už ale nemám skoro 2 týždne - naposledy som mala lexaurin, ale to bolo ešte pred týmto stavom. Ten alprazolam som užívala tak 1 mg denne/ vlastne iba na tzv. dojazd - vedela som po ňom aspoň zaspať a vyspať sa fakt aj 10-12 hodín, a potom sa najesť, doplniť tekutiny atd. Naposledy som mala jednu tbl lexaurin 3 mg lebo xanaxy neboli a neviem kedy budú ... mala som teda problém zaspať, bola som hore asi 40 hodín a spala som asi 4 hodiny iba a odvtedy som zase hore. Chcem sa spýtať z čoho by tie divné pocity v rukách mohli byť? Mám problém s nízkym tlakem ale tohle jsem nemela nikdy. Muže to být neco s cévami a v souvislosti s pervitinem i ked som ho neužila nikdy injekčne? Alebo skôr srdce? Porážka dúfam že nie ... Alebo je skôr pravdepodobnejšie že je to proste z preťaženia svalov , že proste ich mám presilné kedže bolo telo dlho hore a nabudené pikom? Prípadne ma napadlo či je možné , že som toto mala dosť často po pervitine ale som to nikdy nezistila lebo som si vždy dávala benzodiazepíny ktoré čiastočne uvoľnujú aj svaly?
Ja viem, že mi neviete dať jasnú odpoved cez internet, tomu chápem, proto píšu že mi jde jenom o NAZOR. A prípadne aj kedy by som mala ísť k lekárovy? Nie sú to také pocity , že by mi znemožňovali fungovať alebo že by som sa vôbec nemohla sústrediť. Len je to nepríjemné a skôr mi to robí zle na psychiku že mám obavy, preto sa pýtam, že ked by to pretrvávalo napríklad týždeň ešte tak mám ísť dr.? Prípadne okrem magnézia ešte aké vitamíny uvoľnujú svaly, ukľudňujú myseľ aj srdce a celkovo dopomáhajú k regenerácii? Možte napísať nie len vitamíny a tabletky ale aj potraviny, ktoré by mohli pomoct. Dakujem krásne a prajem pekný deň.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Nesso,
moc se omlouvám za pozdní odpověď, kdy už zřejmě se Váš zdravotní stav vyvinul dále.
Jak jste psala, je obtížné něco diagnostikovat takto na dálku. Jedná z možností je namožení, napětí svalů aktivitou pod vlivem pervitinu - stále zaťaté svaly nebo přeležení si končetiny, aniž byste si uvědomovala.
Ohledně doporučení vitamínů či stravy závisí zda se jedná o křeče, což je nejvhodnější hořčík, vitaminy sk.B. Z potravin vhodné ořechy, luštěniny, sýry, datle, ryby a drůbež. Jinak bych doporučila i mast na namožené svaly Dolgit, Voltaren apod.
Druhá varianta nemusí souviset s užitím pervitinu, ale je to projev nějaké nedostatečnosti. Vyhledala bych pomoc, pokud by projevy přetrvávaly více dní, kdy se to bude promítat i do Vašeho fungování.
Takto ve zkratce, pokud byste potřebovala něco doplnit, tak se opět ozvěte.
Za poradnu
HS