Prvni zkusenost s pervitinem
Am
Dobry den, chtela bych se na neco zeptat. Mam za sebou prvni a doufam ze posledni zlusenost s pervitinem. Byla jsem s kamaradem na jedne akci a mela jsem sebou jednu extazi kterou jsem snedla na dvakrat. Po akci jsme se rozhodli ze bychom se chteli jeste projit nekde pesky na nejakou hezkou prochazku. Kamarad experimentuje s pervitinem, sunpe ho a kouri. A zeptal se me jestli to chci zkusit a me to vzdycky zajimáo jake to je ale vzdycky jsem se toho bala a vedela jsem ze je to risk to zkouset ale jak jsem nebyla strizliva tak jsem zabrany mela bohuzel mensi a zkusilla jsem si snim nejdrive pervitin zakourit, pote nasledovala cara a pak nekolikrat behem rana jeste koureni. Nastesti mi bylo “dobre” a nemela jsem zadne neprijemne stavy, ale na prochazce se mi stalo ze jsme sli do kopce a na jednou se mi spustila proudem krev z leve dirky (snupala jsem pravou nosni dirkou) a docela me to vydesilo protoze mi za muj zivot nikdy krev z nosu netekla, vubec na to netrpim. Po par minutach to prestalo a jen se mi trochu motala hlava tak sem chvili posedela a pak uz to bylo dobre. Tak by me jen zajimalo proc se to stalo? Cim to bylo zpusobene? Samozrejme sveho cinu lituju ale doufam ze se z toho poucim. Dekuji predem za odpoved

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Am,
díky za Váš dotaz a omlouvám se za pozdní odpověď, občas se stane, že ve větším množství dotazů nějaký zapadne a člověk čeká bohužel na odpověď déle..
Každopádně k Vašemu dotazu, mohlo dojít ke kombinaci vícero faktorů, které tento stav mohly způsobit.
Prvně, obě látky, které jste užila patří mezi stimulanty, jedním z jejich vedlejších účinků je, že výrazně zvyšují tlak. To mohlo způsobit, že cévy v nose praskly a spustilo se krvácení, tlak mohl být vysoký, proto mohlo dojít ke krvácení i z nosní dírky, která nebyla použita.
Také jste pravděpodobně měla podrážděnou sliznici, pervitin je velmi dráždivý, to mohlo přispět ke krvácení i když jste aplikovala do jedné nosní dírky.
Takže zde jsou faktory, které mohly krvácení způsobit: podráždění nosní sliznice, vysoký krevní tlak, suchost sliznice, čistota užité látky...
Doporučila bych Vám zakoupit kapky do nosu např. https://www.benu.cz/panthenose-nosni-sprej-s-aloe-vera-20ml-dr-muller?gclid=Cj0KCQjwu8uyBhC6ARIsAKwBGpQFQWQ1Ltu5RSPtC2eAodaenO8bTzKQPXuZWg50XvziCmAbXRp5uSoaArUIEALw_wcB, aby došlo k obnově nosní sliznice a vyššímu zvlhčení.
Stačí odpověď takto? Pokud bych Vám mohla ještě něco doplnit, dejte vědět.
Markéta