úplně nemožná...
Táňa
Mám za sebou 12 let, kdy jsem brala perník, tak jednou za měsíc, s bývalým manželem. myslela jsem si, že jsem v pohodě. Až teď, když jsem toho nechala, vidím, že ne. Hlavně z reakce okolí. Byla jsem už několikrát ocejchována jako "divná". Nedokážu se delší dobu koukat někomu do očí, uhýbám pohledem. a vadí mi, když se na mě někdo delší dobu dívá. Nebo stačí nějaká poznámka a já si ji vztáhnu na sebe. Řeším do zblbnutí, co si lidi o mě myslí. Co s tím, chci se zanedlouho ucházet o mé vysněné zaměstnání a takhle to nezvládnu, jak se dát do kupy

Odpověděl: Bára Orlíková
Chápu, že se za stávající situace necítíte dobře. Ale důležité je, že teď už pervitin neberete a že jste usoudila, že by bylo na místě s vašimi potížemi něco dělat a také je velká šance, že se to upraví. Pokud byste užívala pervitin dál, asi by se s tím mnoho nenadělalo. Často se stává, že občasným užíváním drog zůstávají překryté nějaké psychické potíže, které se objevovaly ještě před tím, než člověk s drogami nějaku zkušenost měl, někdy to mohou být důsledky užívání drog. Někdy potíže ustoupí samy, pokud člověk začne abstinovat a nebo se také mohou stát viditelnější a je potřeba s tím něco dělat. Napadá mě, jestli by nebylo vhodné kontaktovat nějakého psychoterapeuta. Samozřejmě neznám přesně vaši situaci, ale mám pocit, že to, co popisujete, sice souvislost s předchozím užíváním má, ale jestliže jste užívala jednou do měsíce (byť po velmi dlouhou dobu), tak by byl pro vás vhodnější kontakt na psychoterapeuta než na zařízení zabývající se drogovou problematikou. Pokud byste měla o takovouto pomoc zájem, můžete mi napsat odkud jste a já bych vám mohla někoho z kolegů doporučit. Jinak samozřejmě tomu, aby vaše potíže odezněly napomůže především pravidelný životní režim a vyhýbání se nadměrné konzumaci alkoholu a jiných drog, například marihuany, pokud s ní máte zkušenosti. Zatím držím palce a pokud budete chtít, tak se znovu ozvěte, zkusíme něco vymyslet.