i.v. abuzus a porucha prokrvení
Rainbow in the Dark
Dobrý den. Brala jsem nitrožilně a zničila jsem si povrchový žilní systém na rukou. Ale doposud jsem s tím problémy neměla, jen jsem měla neviditelné žíly a u odběrů krve jsem trpěla, ale sestřičky mi věřily, že mám takhle nedostupné žíly od přírody - někdo to tak prý má.
Teď ovšem mám manuální zaměstnání náročné na jemnou motoriku a otékají a bolí mě ruce od zápěstí dolů. Hlavně ráno, než je rozhýbu. Podle dr jde o Raynaudův fenomén - poruchu periferního prokrvení. Že k tomu prostě někteří lidé mají dispozice. Ale já se vás chci zeptat, zda to může být mým předchozím užíváním drog. Jestli vaši klienti třeba mají taky tyto problémy. Děkuji.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Rainbow in the Dark,
děkujeme za Váš dotaz.
Časté vpichy způsobují  mechanické poškození žilní stěny. Tkáň se sice může hojit, ale opakované poškozování může vést ke ztrátě elasticity a flexibility žil. Následkem je často omezení schopnosti žil přizpůsobit se změnám toku krve a vede tak ke zhoršení krevního oběhu.
Raynaudův fenomén a poškozené žíly injekčním užíváním mohou mít podobné příznaky např. změna barvy kůže, špatná citlivost nebo brnění.
Abych Vám tedy odpověděla -  ano, je možné, že Vámi popisované obtíže mohou být i následkem předešlého užívání drog.
Stačí takto? Pokud byste potřebovala ještě něco doplnit, klidně ještě napište.
Markéta