Kokain ve 3tt
Hanah
Dobrý den,
Zjistila jsem, ze sem těhotná, momentálně cca 5tt. Na gynekologii jsem ještě nebyla, je brzy.
Kamarád slavil kulaté narozeniny a byl tam i kokain plus alkohol samozřejmě. Tou dobou jsem musela byt cca ve 3. tydnu.
Jsem z toho hrozne spatna, nejsem žádný pravidelny uživatel drog, chodím do prace, mám rodinu, ziju zkratka normální sporadany zivot.
Jak moc sem ublizila miminku?
Mám to sdělit na gynekologii? Nechci aby mě zařadili pak k nějakým narkomankam apod.
Moc dekuji za odpoved.
S pozdravem
Hana

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Hanah,
moc děkujeme za Váš dotaz a odvahu napsat!
Prvních pár týdnů těhotenství je takovou zatěžkávací zkouškou. Buď se vše vyvíjí jak má a těhotenství pokračuje dále nebo, v důledku různých vlivů, vůbec nedojde k uhnízdění oplodněného vajíčka a tělo ho samovolně vypudí. Pokud vajíčko tento start zvládne, nemělo by mít předchozí užití drog na jeho další vývoj vliv.
Vím, že je to těžké, ale nezbývá než vyčkat, jak Vaše tělo tento začátek, tedy kombinaci raného těhotenství a užití drog zvládne. Určitě je ale fajn, že nemá zátěž v podobě pravidelného užívání drog či alkoholu (pravidelné pití alkoholu v těhotenství je mimochodem pro vývoj dítěte nejrizikovější a zanechává často fatální stopy).
Držím palce, ať jde vše jak má!
Opatrujte se!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná