nadýchání látek
Tomáš
Dobrý den,
mám dotaz - občas trpím úzkostí,dlouhodobě užívám lék Citalec,při horších stavech i Neurol a Dogmatil dle lékařského předpisu.
Momentálně pouze Citalec,ale jeden den se mi stalo,že jsem v práci rozbil trubicové zářivky,takže jsem se zřejmě nadýchal trochu výparů rtuti (problémy jsem žádné nepociťoval) a navíc při cestě domů jsem ucítil,jak někdo vedle mě kouří marihuanu (opravdu jsem jen krátkodobě zacítil,já osobně ji v žádném případě kvůli svým úzkostem neužívám).
Nyní mám trochu obavy,zda nemůže dojít k nějakému poškození mozku, při takto,sice malém,ale současném nadýchání v jeden den? Už je to pár dní a žádné problémy kromě úzkosti nepociťuji.
Děkuji moc za odpověď a přeji hezký den,Tomáš.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
děkujeme za dotaz. Samotné nadýchání výparů rťuti je pro organismus škodlivé. Výpary rtuti jsou jedovaté. Otrava se projevuje zánětem dásní, třesem, neklidem a převráceným režimem spánku. Hlavními objektivními příznaky jsou kašel a dušnost. Při postižení trávicího traktu se objevuje bolest břicha, zvracení a průjem s příměsí krve. Vzájemné působení medikace s možným nadýcháním výparů by se nemělo potencovat a na sebe působt. Pokud máte výše popsané příznaky, využijte bezodkladně lékařskou pomoc. Pro konzultaci je možné využít i Toxikologické informační středisko na tel. 224 91 92 93 nebo 224 91 54 02. Podívejte se na webové stránky https://www.tis-cz.cz/index.php.
Snad takto postačuje. Případně se opět ozvěte a pokusíme se Vám odpovědět.
Za poradnu
HS