Odběr krve a kokain
Anitta
Dobrý den. Mám takový dotaz, na stará kolena jsem se rozhodla darovat krev a plasmu.je mi 34 a v 16-17 letech jsem 3x zkusila kokain. V nemocnici mi bylo řečeno, že do konce života už nesmím darovat krev a plasmu právě kvůli mě hlouposti z mládí. Chci se optat, zda to tak opravdu je a já i po X letech po požití nemohu darovat? Děkuji vám za odpověď. A. M.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Annito,
díky za Váš dotaz.
Je super, že jste se rozhodla pro darování krve/plazmy.
Chápu, že je pro Vás překvapivé, že tohle experimentování v dospívání může tohle ovlivnit. V transfúzních laboratořích jsou opravdu přísná kritéria pro to, kdo se dárcem může stát. Prvotně je vždy myšleno na bezpečnost příjemce krve nebo transfúzního přípravku (plazma).
Rizik pro nemocného  existuje celá řada a proto je právě věnována velká pozornost pro výběr vhodných dárců. .
Zdravotníky jistě nejste považována za drogově závislou ale vzhledem k experimentu, jste vykazovala rizikové chování, které je kontraindikací pro možnost darování krve/plazmy.
Můžete zkusit kontaktovat ještě jinou laboratoř, ale myslím, že výsledek bude stejný.
Stačí odpověď takto? Pokud byste potřebovala ještě něco doplnit, klidně se na nás obraťte.
Markéta