Droga v piti
anonym
Hezky den,
s kamaradkami jsme meli vanocni vecirek, klasicky vecer, meli jsme kazda stejny pocet drinku (5) plus ja jeden jediny posledni navic. Po tomto piti si nic nepamatuju.Uz u objednavani drinku mi cela situace prisla zvlastni. Moje kamarady byly po spolecnem veceru vsechny v poradku, nebylo jim spatne. Cely den po akci se muj stav zhorsoval, cim dal vice jsem zvracela, az jsem dostala krece do celeho tela a volala se zachranka. V te mi namerili vysoky tlak a tep, dale byl pozitivni vysledek na thc. Problem je, ze ja tyto latky nepodporuju, ten vecer jsem zadny joint nebo nejake jidlo s obsahem thc nemela. Ptam se, je mozne aby mi mohli dat nejaky koncentrat thc do drinku? Vubec se v tomto odvetvi nevyznam. Dekuji vam za odpoved.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
že vám dal někdo něco do pití se stát mohlo ... říká se tomu "drink spiking". Někdy jde o hloupý nápad vlastních kamarádů, nebo někoho cizího, ale někdy k takovým věcem bohužel dochází se záměrem někomu ublížit (někoho okrást, znásilnit). Nejsou to jen pověsti, byť k tomu nedochází tak často. Tomu že vám někdo dal něco do pití nasvědčují i testy positivní na THC.
Na stranu druhou těžko říct - i testy (obzvlášť ty screeningové) mohou být falešně reaktivní. A někdy může být člověku po večírku zle třeba i z jiných důvodů (kombinace alkoholu, únavy, něčeho špatného k jídlu, nebo nějaká viróza, užívané léky). Takhle zpětně těžko říct.
Z mého pohledu je v podobných situacích na místě volat záchranku ... přesně jak udělaly kamarádky. A je skvělé, že máte kamarádky, které se o vás postarali. Nechat se vyšetřit. To jste také udělala. A další krok je oznámit celou věc policii. Občas se takové věci mohou stávat opakovaně v jednom podniku a dokud je nikdo nenahlásí, na nic se nepřijde.
A co je základ pro příště - nikdy nenechávat pití bez dozoru! S kamarádkami si vzájemně pití hlídat.
S pozdravem a přáním klidného adventu,
Gabriela Minařík.