Léky na ADHD
Otto
Dobrý den mám od malička ADHD vyzkoušel jsem v dětství různé léky například strattera někdy i ritalin teď už je mi 24 zkoušel jsem zas jiný lék Atomoxetin ten na mě nezabíral tak beru ritalin ten jakoby funguje ale ne tak dobře jako dřív v dětství chtěl jsem po doktorovi Concentru protože je pro dospělé ale prý to nejde že se prý nepředepisuje v ČR stejně tak Desoxyn,Adderall, léky co jsem četl co alespoň fungují líp z menšími vedlejšími účinky jsem četl na amerických stránkách recenze tak se ptám jestli je možné kromě ritalinu který nefunguje tak jak by měl dá v ČR předepsat něco lepšího zaměřeného na ADHD v dospělosti nebo to v ČR bohužel není možný

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
né všechny informace, které uvádíte, jsou pravdivé. V ČR se předepisují léky se dvěma různými účinnými látkami - buď obsahují methylfenidát (např. Ritalin nebo Concerta) nebo atomoxetin (Strattera, Atomoxetin). Atomoxetin (Strattera, Atomoxetin) se píše jak dospělým, tak dětem, a v obou případech ho hradí pojišťovna. U Ritalinu a Concerty, tedy léků s methylfenidátem, pojišťovna hradí léky jen v dětství, v dospělosti si je musí pacient platit. Pokud váš lékař tvrdí něco jiného, zkuste ho odkázat na stránky Státního ústavu pro kontrolu léčiv, tj. zde. V databázy léků je možné dohledat léky dostupné v ČR.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.