Koláček z marihuany a kojení
O
Dobrý den, stala se nám taková nehoda. Dala jsem si celkem malé linecké kolečko a bohužel až po konzumaci jsem se dozvěděla, že se jedná o cukroví s trávou. Byl to pro mě šílený šok a docela dost nepříjemná zkušenost. Dala jsem raději malému umělé mléko. Každopádně dotaz zní- stačí počkat s kojením den, jak nám poradili v lékárně, nebo je třeba více dní? Děkuji.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, O,
děkujeme za dotaz a Vaši zodpovědnost. THC se do mateřského mléka přenáší a na kojence působí. Bylo by vhodné vynechat kojení minimálně 48 hodin od užití. Je skvělé, že jste podala dítěti náhradní výživu, která ač postrádá přirozené kvality mateřského mléka, bude pro dítě bezpečnější a zdravější. Nevím, jaké množství THC v koláčku bylo ani jak to zapůsobilo na Váš stav. Negativní dopad na kojence netkví jen v samotném působení drogy, ale také v náladě a kondici matky. Nepřirozený stav a atmosféra intoxikované nejbližší osoby, na kterou je miminko zcela odkázáno, se také na dítě přenáší a způsobuje mu trápení. Užití jakýchkoliv drog kojící matkou také může snížit tvorbu mateřského mléka. Někdy je také velmi snadné pod vlivem drog opomenout všechny povinnosti, které miminku náleží, včetně intenzivního láskyplného a něžného kontaktu.
Přeji Vám i miminku vše dobré! Příště určitě raději dříve zjistěte, co jíte!
S pozdravem,
Nikol Spůrová