Nespavost po HHC
Petr
Dobrý den, užíval jsem cca 2 týdny HHC vape pen, ze začátku zhruba 3x týdně, a teď vpodstatě denně. Poté jsem si řekl, že asi to není nejlepší být každý den high, tak jsem přestal. Akorát po tomto konci mám asi 5 dní nespavost, nejsem schopen skoro usnout, když usnu spím max hodinu. Se svým lékařem se o tom zatím radit nechci, nevíte o něčem co by mi mohlo se spánkem pomoci? Nejlépe něco na volný prodej :) Děkuji moc.
-Petr

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Petře,
děkujeme za Váš dotaz a za důvěru. To, co popisujete je celkem běžná zaležitost po vysazení THC, stejně tak u HHC, které je svým účinkem velmi obdobné. Tyto potíže s prodlužující se dobou abstinence často slábnou až mizí.
Můžete si zakoupit nějaké čaje jako je meduňka, třezalka, kozlík lékařský. K navození spánku také velmi dobře pomáhá přípravek Melatonin (spánkový hormon), který lze též volně zakoupit v lékárně. Není návykový, můžete ho tedy používat bez obav.
Je vhodné také dodržovat pravidla spánkové hygieny:
Zajistit přiměřenou pohybovou aktivitu během dne
Vyvarovat se náročné fyzické aktivitě těsně před ulehnutím
Neuléhat ve stresu, rozrušený, znepokojený (sledování hororu, náročná četba)
Zůstávat na lůžku jen po dobu spánku (tedy 6 - 9 hodin během noci)
Každý den uléhat i vstávat pravidelně, ve stejnou denní dobu, a to i o víkendech
Pro spaní zajistit dobře vyvětranou místnost, optimální teploty (18 - 20°C), ticho a tmu
Nepít kávu, černý či zelený čaj, kolové nápoje ani kakao 4-6 hodin před ulehnutím
Nekouřit před spaním ani při nočním probuzení. Nikotin také stimuluje.
Před spaním nepít alkohol. Alkohol sice krátkodobě působí uvolnění organismu a ospalost, pomůže tedy s usínáním, ale často způsobuje předčasné ranní probouzení a únavu během dne
Vyvarovat se konzumaci těžkých jídel těsně před ulehnutím
Při neschopnosti usnout do 30 min. opustit lůžko a věnovat se nějaké příjemné, monotónní činnosti (čtení, poslech relaxační hudby, sprcha apod.)
Nespat během dne, výjimkou může být pouze krátký odpolední spánek na max. 30 - 45 min
Pokud by Vaše problémy se spánkem přetrvávaly, neváhejte se obrátit na lékaře. Můžete s ním Vaše obtíže otevřeně probrat a hledat účinnou pomoc.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová