Může kokain způsobit nespavost?
Sammy
Dobrý den, rád bych se zeptal jestli může kokain způsobit nespavost, tedy až do takového stavu, kdy nejsem schopen usnout. Měl sem ve čtvrtek kokain, asi po třech měsících, měl sem to z důvěryhodného zdroje, tudíž si nemyslím že by to bylo "říznuté" například pervitinem. Je to již čtvrtý den a celé noci prakticky nespím, o víkendu mi značně pomohl alkohol usnout, ale z neděle na pondělí sem nedokázal usnout. Přijde mi to prostě nemožné navodit spánek a jsem z toho již zoufalý.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Sammy,
děkujeme za dotaz a důvěru. Chápu, že vás nespavost mohla vyděsit a není vám úplně skvělě. Každý člověk je individuální bytost a drogy na něj působí všelijak, stejně tak i důsledky jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit. Co je jisté, že jste oba dostal zprávu od vašeho organizmu, že drogy nejsou ani nebudou to pravé.
Nespavost, která trvá několik dní, nebývá po jednorázovém užití kokainu běžná. Možné je však to, že u Vás kokain mohl způsobit psychickou či metabolickou nerovnováhu. Každé užití drog je vždy rizikové. Není také vyloučeno, že kokain byl „ředěný" něčím dalším, př. pervitinem. Mohlo u vás také dojít k předávkování.
Doporučuji Vám se uklidnit, odpočinout si, zdravě a vydatně jíst i pít, doplnit vitamíny a minerály, zejména magnesium. Dobré je dbát na spánkovou hygienu, včetně fyzické aktivity přes den, čerstvý vzduch. Určitě se na co nejdelší dobu vyvarujte dalšímu užití drog včetně alkoholu. Během dne i navečer je dobré popíjet meduňkový čaj, případně další bylinky, které doporučí v lékárně. Je možné vyzkoušet některé preparáty s melatoninem.
Pokud potíže budou nadále pokračovat nebo se v různých podobách vracet, vyhledejte lékařskou pomoc a otevřeně o tom s lékařem promluvte.
Je pravděpodobnější, že se to do několika dní opět vrátí do normálu. Pokud budete potřebovat napište, odkud jste, a zkusíme vám vyhledat odborníka v okolí.
Přeji Vám vše dobré.
S pozdravem,
Nikol Spůrová