Sex na a bez pervitínu
Kiki
Ahoj.
4 roky som pravidelne užívala pervitín. Pred vyše rokom som sa rozhodla prestať. Keď som užívala, sex bol super. Teraz keď som triezva nič necítim. Nemám na to ani chuť ale to asi preto lebo viem že z toho nič nebudem mať. Necítim keď je vo mne partner. Chcem sa spýtať prečo? Je so mnou niečo zle? Už si nikdy neužijem sex? Ako to že keď som brala tak som to cítila? Dá sa s tým niečo robiť?
Ďakujem za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Kiki, zdravím Vás,
díky za důvěru a citlivě otevřený dotaz, máte můj obdiv a respekt, že se držíte. Nepíšete, jestli se procházíte, nebo jste prošla terapií, nebo léčebným program v souvislosti s užíváním návykových látek, nebo závislostí. Čtyři roky na pervitinu je dlouhá doba, která určitě stačí k tomu člověka pořádně vykolejit. S podobnými příběhy se občas setkáváme, důležité je v potížích nezůstávat sama. Doporučuji Vám si o všem otevřeně promluvit s odborníkem/odbornicí, znamená to objednat se a o tom, co prožíváte si popovídat se sexuologem, případně psychiatrem - adiktologem, to jsou nejkovanější z kovaných, ohledně zdravotních a psychických aspektů potíží.
Myslím, že se nemusíte bát a trápit, kompletní uzdravení z užívání drog potřebuje čas a práci na sobě, ideálně s podporou odborníků, případně kontaktem a předáváním zkušeností s lidmi, kteří prošli něčím podobným a daří se jim, využijte obě možnosti. Mám na mysli členy svépomocného společenství NA - Anonymních narkomanů, zajděte na mítink, posílí Vás to, dodá naději a dozvíte se mnoho užitečného.
Buďte opatrná na nové vztahy, nepouštějte se do slepých uliček, raději si počkejte. Ze zkušenosti víme, že jedním z nejlepších spolehlivých léků a úzdravných "komponentů", ač to může znít archaicky, je dlouhodobý vztah, fungující na pilířích upřímnosti, důvěry, pochopení, respektu, úcty, lásky a věrnosti. Jsem si jist, že pokud využijete doporučení, nabídky podpory a pomoci, bude vše dobré.
Kontakt:
Anonymní narkomani SK
https://www.anonymninarkomani.sk/https://www.anonymninarkomani.sk/stretnutia
https://www.anonymninarkomani.sk/stretnutia/o-mitingoch-anonymnych-narkomanov
https://www.anonymninarkomani.sk/stretnutia/nazvy-na-skupin-a-otvorene-mitingy
https://www.anonymninarkomani.sk/informacie-o-na
https://www.anonymninarkomani.sk/informacie-o-na/fakty-o-na
https://www.anonymninarkomani.sk/informacie-o-na/informacie-pre-profesionalov
https://www.anonymninarkomani.sk/kontakty
NA World
https://na.org/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jestli Vám byla odpověď užitečná, přeji hodně štěstí, držím palce!
Amrit Sen