Methadon v chorvatsku
Bara
Dobry den, rada bych se zeptala jestli mi můžete poradit. Ja a muj manžel chodíme v Praze na methadon. Jednou tydne. Naskytla se nám pracovní příležitost a oba bysme potřebovali přejít na methadon do Chorvatska. Můžete mi poradit na koho se v Chorvatsku mohu obrátit. Nebo aspon kde se v HR centra nachází...nebo zda to tam předepisují lékaři. Nebo jak to tam s methadonem vlastne chodí. dekuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Báro,
díky za dotaz. Nemám přesný přehled o službách v Chorvatsku, ale jistě existuje jako u nás síť adiktologických služeb včetně substitučních programů.
Doporučila bych Vám stránky, kde se dozvíte více informací nebo případně odkazů, kde se informovat https://indro-online.de/en/methadone-worldwide-travel-guide/
nebo na stránky https://www.drogy-info.cz/reitox_map.php
Dále můžete kontaktovat Národní monitorovací střediska pro drogy a drogové závislosti - National Monitoring Centre for Drugs and Addiction (focal points)v Chorvatsku a požádat o doporučení vhodné organizace / zařízení a získat kontakty.
Určitě je vhodné požádat lékaře v současné metadonové substituci, aby Vám s manželem napsal zprávu, kde budou podrobnější informace o léčbě. Zřejmě bude potřeba to nechat přeložit do angličtiny. Možná bude mít i on přehled o metadonových centrech. Bude dobré je kontaktovat s předstihem a zaslat jim případně i mailem dotaz a předběžnou žádost o možnosti převzetí do péče.
Přeji hodně zdaru a když nám napíšete svoji zkušenost, budeme jen rádi.
Za Drogovou poradnu
HS