Teorie
A
Dobry den napadla me takova zajímavá vec ale zřejmě to budou hloupost. Rekreačne obcas uziji mdma. Nejsem žádný častý uživatel. Ale uz se mi hodnekrat dostalo komentáře ze toho vydržím dost co se tyče spotřebovaného množství. Trpím uzkostmi a trápí me v osobním životě spoustu veci které na terpiich řeším. Moje teorie je, jestli důvod proč toho vydrzim údajně dost není prave kvůli tomu ze “normalne” bývám dost často smutná a úzkostná a tak po požití mdma se nejdřív nevyrovná hladina do “normálu” jako u psych. Zdravých lidi a az po dalších dávkách nastupují prave nějaká větší euforie?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za zajímavý dotaz.
Nevím, jestli je účinek MDMA slabší u lidí, kteří trpí úzkostmi. Někdy se stává, že lidé kteří „nejsou dobře naladění" se na dobrý prožitek drogy vůbec nevyladí. Myslím ale, že to není to o čem píšete. Píšete o množství drogy, buďte na to velmi opatrná. MDMA v tomto může být velmi zrádná. V jednu chvíli nic necítíte a v další chvíli už vám může být pěkně zle. Určitě nezvyšujte dávky.
Píšete, že trpíte úzkostmi a chodíte na terapii. To je skvělá zpráva, že i ve vašem mladém věku jste schopna tyto své potíže zmapovat a starat se o svoje potřeby. Je to bohužel úplně v rozporu k, byť jen rekreačnímu užívání MDMA.  Ta má dlouhodobější účinek než těch několik hodin, kdy ji cítíte. Několik týdnů po užití ovlivňuje vaše chování. Když si léčíte úzkosti a chodíte na terapii, je každé užití MDMA jako byste do tohoto procesu hodila granát. Utíkáte od sebe jinam. Zkuste si více promyslet jakou pohodu vlastně v životě chcete. Nepíšete, že užíváte léky. Někdy lehká antidepresiva, nebo stabilizátory nálady mohou udělat dobrou práci a vy se můžete cítit mnohem lépe i bez MDMA. Pokud ale budete někdy v budoucnu brát medikaci pamatujte si, že tyto léky jsou s MDMA naprosto neslučitelné.
Promiňte, že jsem nebyla schopná odpovědět vám jen na Váš dotaz a vzala jsem to poněkud zeširoka. Pevně věřím, že vám moje rada bude v životě k užitku.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková