Taperování kratomu 2
michal
Dobrý den, v první řadě děkuji za rozsáhlou odpověď na mém prvním dotazu o snižování kratomu.
Teď jsem snížil na 9g denně, vždycky tři dávky, a snižoval jsem po 3x5...3x4.. a teď jsem na 3x3g. Čekal bych že to bude jednodušší ale opak je pravdou, čím jdu níž tím je to horší.
Posledních pár dní totálně vystupňovaná únava, deprese, totální nuda ale zároveň mě nic nebaví, sotva zvládám krommě spaní a jezení také povinnosti. Dneska jsem v noci spal asi 10h a přes den ještě asi další 3 a stále jsem unavenej...
Přemýšlím jestli má pořád cenu snižovat dávky, myslíte že když bych v téhle fázi zkusil vysadit úplně že udělám víc škody nebo užitku?
Děkuju za nabídky substituce a psychiatrické pomoci, nad buprenorfinem jsem také uvažoval ale toho se popravdě docela bojím beru to jako opravdu poslední možnost kdyby selhalo cokoliv jiného.
Ale na co jsem se chtěl zeptat, myslíte, že byste mě dokázali spojit s někým kdo by mi předepsal pregabalin, nebo gabapentin?
Četl jsem všude možně že se hojně používá jako podpůrná medikace při vysazování kratomu a hodně lidí má dobré zkušenosti, myslíte že je dobrý nápad ho zkusit? Předem děkuji za odpověď zdravím Michal

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Michale,
díky za Váš dotaz. Bohužel takto přes internet bez dalších anamnestických údajů nejsme schopni odhadnout, jaká by byla alespoň trochu ideální cesta. Je skvělé, že to zkoušíte dál. Máte za sebou kus cesty. Pregabalin či Gabapentin se někdy používá jako podpůrná medikace při vysazování. Ideální by to však bylo probrat s lékařem, ideálně psychiatrem se specializací na návykové nemoci, který Vám jej může následně předepsat. Zkuste se podívat po kontaktech sám, případně napište, odkud jste a pokusíme se Vás někam nasměrovat.
Kromě lékaře je fajn mít kolem sebe nějakou další podporu, někoho s kým o tom můžete bezpečně mluvit a sdílet, co se s Vámi děje, případně Vám pomůže s krizovými plány, kdyby se nedařilo dle Vašich představ.
Je někdo takový?
Přeji Vám vše dobré a neváhejte znovu napsat, pokud potřebujete.
S pozdravem,
Nikol Spůrová