problem s nosem
oct
dobrý den, o víkendu 4.11 jsem si dvakrát šňupl něco co měl být původně pervitin, nejsem si jistý jestli to pervitin vůbec byl protože stav po něm byl nijaký, během toho víkendu jsem i prochladl a přišla rýma a kašel... teď mám týden kašel a nonstop ucpaný nos ze kterého mi teče krev, 2 dny mi krvácí třeba levá dirka a další dva dny zase pravá...
a ted nevim jestli jsou problemy s nosem a rýmou kvuli tomu že jsem něco šňupnul nebo je to kvuli tomu že jsem chytl nějakou virozu a nebo kombinace obojího... nos se mi nedaří uvolnit mam ucpané obě nosní dirky a strašně špatně se mi dýchá a nevypadá to že po týdnu ležení doma by se něco zlepšilo... v nose taky cítím divnou pachuť ale to je možná z té krve...
nevíte co by to mohlo být? nebo nejlepší bude když si zajdu třeba na ORL... šňupal jsem pravou ale krev mi teče více z levé tak nevím jestli je to právě tím nebo je to prostě tlakem a tím že jak pořád smrkám a nos tak narušuju..

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Oct,
děkujeme za Váš dotaz.
Je pravda, že pokud člověk užije šňupáním, často dochází k podráždění nosní sliznice a také častějšímu krvácení z nosu. U Vás si myslím, že vlivem podráždění pravděpodobně došlo i k usnadnění vstupu infekce a rozvoje Vašeho nachlazení.
Rýma je pro nos namáhavá, zvlášť, pokud trvá delší dobu. Dochází k podráždění a otoku nosní sliznice, což způsobuje jak problémy s dýcháním, tak se i stává, že člověk z nosu krvácí.
Doporučila bych Vám hydratovat nosní sliznici např. https://www.notino.cz/dr-muller/panthenose-nosni-sprej-s-aloe-vera-zdravotnicky-prostredek-pro-zvlhceni-sliznice-nosu/p-16118402/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAmNeqBhD4ARIsADsYfTdkU9ulEqRupBUOt80PvvjranF3SQO1y9jfjiTRrI6HaUK0InHzeI4aAkxpEALw_wcB
nebo mořskou vodu. Také můžete vyzkoušet toto: https://www.alphega.cz/rinopanteina-nosni-mast-10-g?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAu9yqBhBmEiwAHTx5p2k8Vj95pcnI8dB1VSc8FLjZe3xkT-XQpm7t6lUUDTFI-R8UcAic9BoCYvEQAvD_BwE
Pokud by Vaše obtíže neodezněly do pár dní nebo jste se cítil hůř a obtíže se naopak zhoršovaly, určitě lékaře vyhledejte.
Pokud byste potřeboval, klidně se na nás znovu obraťte.
Markéta