Jak prestat kourit
Jajajaja
Dobrý den,
chci přestat kouřit, ale nedaří se mi to samotné. Vykouřím opravdu hodně už asi 15 let. Mám strach o zdraví, vadí mi to z estetického hlediska (zuby, pleť zápach), celkově mi to s cigaretou nesluší a stojí to zbytečně moc peněz. Elektronky kouřit nechci.Fyzickou zavislost nevim jak mam rozvinutou, psychicky jsem zavisla hodne. Vydrzim to ale vždy maximálně den a vždy to skončí tak,že mě hlas v hlavě začne přesvědčovat,že důvody výše jsou nepodstatné a bez cigarety být nechci.
Existují nějak terapie nebo programy nebo jaký je postup pokud to nezvládám sama?Zkoušela jsem náplasti, to je lepší než nic, ale rituály s cigaretou to nenahradí.
Děkuji za radu.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Jajajajo,
děkujeme za dotaz.Chápu, že přestat po tak dlouhé době a bez podpory okolí, může být velmi obtížné. Jak sama píšete je dobré spolupracovat s nějakým odborníkem, který by Vám pomohl nastartovat proces změny a následném udržení si abstinence od kouření. Zkuste se obrátit na Národní linku pro odvykání kouření (telefonní číslo 800 350 000, linka je v provozu v pracovních dnech od 10 do 18 h);  https://www.bezcigaret.cz/, nebo se můžete koukněte na stránky Společnosti pro léčbu závislosti na tabáku, kde jsou i dokazy na konkrétní zařízeníhttps://www.slzt.cz/centra/centra-pro-zavisle-na-tabaku#centra-pro-zavisle-na-tabaku. Na těchto stránkách najdete ke stažení i užitečnou mobilní aplikaci "quitnow"
Užitečné informace najdete i na Národní stránkách pro podporu odvykání kouření https://www.koureni-zabiji.cz/
Snad Vám tedy tyto odkazy pomohou vybrat vhodnou péči a strategii.
Držím Vám palce, ať se zadaří.
HS