Pervitin a mozek
Tomáš
Dobrý den.
Chtěl jsem se zeptat jestli občasné užití menší dávky pervitinu (jednou za 3 měsíce) může mít pozitivní vliv na mozek ,jako je paměť , myšlení? Mám na mysli že tohle požití může zrychlit myšlení a přemýšlení do dalších týdnu?Nebo dopady na mozek u rekreačního užívani jsou jen negativní díky

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Tomáši,
děkujeme za Váš dotaz.
Pervitin, je stimulační droga. Lidé, kteří jej užívají, často popisují kromě euforie, také více energie, bdělost nebo právě lepší kognitivní schopnosti či lepší soustředění.
Opak je ale pravdou. I rekreační užívání pervitinu může způsobovat problémy se zdravím a mít negativní dopad na mozek. Může dojít k problémům s pamětí, pozorností nebo se mohou narušit kognitivní funkce. Popisuje se také rozvoj spánkových poruch..
Je to jak výčet z černé kroniky ale vážně ani rekreační užívání za to riziko nestojí.
Je mi jasné, že stav na pervitinu musí ohromě euforizující, člověk si myslí, že zvládne a chápe cokoliv. Potom ale příchází, dost často, těžký návrat do reality.
Stačí odpověď takto?
Kdybyste potřeboval ještě něco doplnit, klidně se na nás znovu obraťte.
Markéta