ADD a zavislost
CAT18
Dobrý den, od 26,5 mam diagnostikovane ADD, chodim k psychiatrovi i k soukromé psycholozce 1xza 14dni. Když mi bylo asi 23 tak sem brala 9mesicu Adipex, z toho me dostala až antidepresiva na 6mesicu od psychiatricky. Po te v 25letech sem měla podruhé operovane koleno a muj tehdejší přítel mi nabídl kokain, nejdřív zadarmo..ale už na začátku vztahu sem mu rekla o Adipexu. Brala sem rok a pul denne, pak mi pomohly až léky na ADD, po 4letech jsem v tom znovu a mam o sebe strach. Nevyhledala sem to ale bohužel sem se seznámila s nekym ve stejném dome, který to náhodou prodává. (Neseznamila sem se s nim za ucelem drog). Nechci do léčení, 4roky sem byla čistá, bydlím tu už 11let nechci se stěhovat, ale mam velmi slabou vůli. Prosím poraďte mi co bych měla dělat. Nejsem na tom jako dřív, nemá to na me ani tak skvělý efekt jako tehdy.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, CAT18,
děkujeme za Váš dotaz. Jestli jsem z Vašeho dotazu správně pochopila, docházíte do odborné péče psychiatra i psychologa, berete předepsanou medikaci a k tomu aktuálně nějakou dobu užíváte kokain a alkohol. Ráda byste přestala, ale Vaše potíže Vám to nyní nedovolí. Zároveň je těžké odmítnout nebo kokain sama nevyhledat. Bohužel neexistuje univerzální návod, jak se dalšímu užívání vyvarovat a obávám se, že toto nejsme schopni vyřešit ani takto přes internet.
Nevím, jakou máte důvěru k lékaři nebo psychologovi, kam docházíte, ale myslím, že by bylo fajn začít s nimi o tom otevřeně hovořit a společně hledat další možnosti, jak zmírnit Vaše potíže a zkvalitnit si život bez drog. Bylo by to pro Vás přijatelné?
Píšete, že nechcete do léčby. Existuje také možnost ambulantní adiktologické podpory. Můžete se nezávazně objednat a svou situaci zkonzultovat. Některé služby je možné vyhledat i anonymně. Co Vy na to?
Víte, kam se případně obrátit? Když napíšete odkud jste nebo větší město, které máte v dosahu, můžeme Vás nasměrovat. Nemáte se čeho bát. Podporu si určitě zasloužíte.
Přeji Vám vše dobré a klidně ještě napište, pokud potřebujete!
S pozdravem,
Nikol Spůrová