Kratom+tryptofan+Zoloft
Mina
Dobrý den, byl mi předepsán Zoloft, půlka ráno, za týden mám zvýšit na celý prášek, zatím jsem ještě nezačala brát, neuvědomila jsem si, že užívám denně 3-4 gramy kratomu a tobolku tryptofanu (občas Macu peruánskou, Damiánu nebo Muiru puamu),nenahlásila jsem to tedy lékaři. Trpím úzkostmi a panickými atakami, kterým už celkem umím předcházet. Je potřeba vysadit všechny jmenované "drogy"? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Mina, zdravím Vás,
díky za Váš dotaz. Píšete, že trpíte úzkostmi a panickými atakami. Váš lékař Vám předepsal léky a k tomu užíváte kratom. V první řadě by bylo vhodné, abyste o tom svého lékaře informovala, i když jste to zatím neudělala. Bylo by dobré, aby o tom věděl. Chápu, že z toho asi máte obavu, ale pokud budete k lékaři otevřená, jen tak může lépe porozumět Vašim obtížím a případně nastavit vhodnou medikaci. Užívání psychofarmak v kombinaci s kratomem či jinými návykovými látkami mohou průběh Vašich potíží komplikovat.
Nevím, jak dlouho kratom užíváte, či máte při jeho vysazení nějaké odvykací potíže. Určitě bude fajn to zkusit. Lepší je vysazovat postupně po menších dávkách, případně vyhledat odbornou adiktologickou podporu. Setkáváme se často s lidmi, kteří mají při vysazení kratomu odvykací stavy podobné jako u vysazování opiátů a potřebují nějakou odbornou podporu. Také by bylo fajn, zmapovat, co dalšího Vám kratom přináší. Někdy slouží jako taková "sebemedikace" při psychických obtížích. Nebojte se o tom mluvit s Vaším lékařem.
Pokud přeci jen máte důvod k tomu svou situaci před lékařem zamlčet, neváhejte znovu napsat. Můžeme zkusit vymyslet, co s tím lze dělat jinak nebo Vás nasměrovat.
Držím palce, aby bylo lépe a přeji Vám odvahu!
S pozdravem,
Nikol Spůrová