Zoplipam
cium
žena po protrahované KPRC pred 20ti lety
užívá Zolpidam 15 let 1tab na noc. před několika měcíci se objevily záchvaty přes den, které se projevují strnulostí celého těla,křeče, třesem , zvýšeným tepem a tlakem, značnou bolestí. Neurolog si myslí že jde o nespecifický projev epilepsie (EEG neg.) bere Depakin 500 2x denně bez efektu , Algifen, Baclofen. Může se jednat o projev fyzické závislosti na Zolpidamu a jak by bylo vhodné postupovat. Děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den cium,
děkujeme za dotaz a omlouvám se za pozdější odpověď. Vzhledem k limitům internetové poradny je obtížné potvrdit nebo vyvrátit, zda se jedná o projev fyzické závislosti. Neznáme bližší informace o uživatelce medikace, její zdravotní stav aktuální či v minulosti, užívané medikaci apod. Sice dávka 1 tbl. není nijak vysoká, ale dlouhodobější užívání Zolpidemu může vést k závislosti. Standardně by neměla doba podávání Zolpidemu přesahovat 4-6 týdnů. Vysazení po takto dlouhé době může vést k odvykacím potížím.
Nevím, zda jsem pochopila dobře na další postup, že zvažujete vysazení. Určitě je vhodnější se obrátit na zdravotnické zařízení, kde by během hospitalizace vysadili bezpečně Zolpidem s případným nasazením jiné adekvátní medikace. Osobně bych se na tom zkusila domluvit s ošetřujícím lékařem, který medikaci předepisuje a ten by Vám pomohl zajistit dané zařízení. Pokud byste potřeboval(a) doplnit nějaké informace nebo dostat kontakt na detoxifikační oddělení, ozvěte se opět.
Za poradnu
HS