Těhotenství a drogy
Není znàmo
Dobrý den ,
mam otázku je to +- 5 dní zpátky co jsem zjistila , že jsem skoro v 5 měsíci těhotenství .
Mezi tou dobou jsem požívala občasně pervitin (kouřením)
Teď jsem už dala ruce pryč s chci se vyhejbat společnosti co s tím ma něco společného
Nechci to mít už ve svém životě .. už tak mi to způsobilo spoustu negativních změn v mem životě
Ale abych se dostala k mému dotazu proč zde vlastně píšu ..
Když už od teď nepožiju žádnou látku .. to znamená žádný pervitin ( pervitin je jediná droga co jsem si dávala .. j)
A budu pít různé vitaminy nebo detoxikacni čaje .. jednoduše řečeno můj život bude bez drog už … a budu dělat vše vo je potřeba aby se dítě vyvíijelo dobře … Bude mít po porodu nějaké abstinencni příznaky nebo ne .. BYla bych hrozné rada když by žádné nemělo a vše bylo jak ma …

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
díky moc za Váš dotaz. Je moc fajn, že máte v plánu nyní abstinovat! K Vašemu dotazu ohledně abstinenčních příznaků: nemusíte se obávat, neměly by se objevit. U stimulantů, mezi které patří pervitin, se ve vztahu k těhotenství neřeší ani tak abstinenční příznaky u dětí - ty jsou ohrožující u opiátů - jako spíš vliv na vývoj plodu a změny, které jeho užívání mohlo v průběhu těhotenství způsobit. Dlouhodobější užívání pervitinu může zapříčinit například nižší porodní hmotnost, vyšší riziko předčasného porodu, odloučení placenty a další komplikace. U dítěte se pak mohou v budoucnu objevit poruchy chování (ADHD, hyperaktivita), poruchy spánku, neklid atd. To, jak se vše bude vyvíjet ve Vašem případě, by bylo z mé strany pouze hádání z křišťálové koule, každopádně plán nebrat je ten nejlepší možný. Moc doporučuji také začít chodit pravidelně do těhotenské poradny, kde Vás v rámci pravidelných kontrol ujistí v tom, že je vše po zdravotní stránce v pořádku.
Také mne napadá, že možná nemusí být úplně jednoduché s užíváním skoncovat, obzvlášť, pokud jste se delší dobu pohybovala v komunitě dalších uživatelů. Proto si myslím, že by mohlo být fajn, mít možnost někde o všem otevřeně mluvit. Napadá mě možnost zkontaktovat například nejbližší kontaktní centrum (k dohledání zde v Mapě pomoci: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/).
Případně, pokud jste z Prahy nebo ji máte blízko, se můžete obrátit na paní doktorku Ilonu Preslovou, která již řadu let nabízí podporu rodičům se zkušeností s užíváním návykových látek.
PhDr. Ilona Preslová
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu, SANANIM
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
https://www.sananim.cz/sluzby-a-zarizeni/ckp/
Přeji vše dobré a za Drogovou poradnu zdravím
Andula Novotná