Trt
Fff
Zdravim beru na panickou poruchu escitalopram a na spaní trittico, problém je ze o víkendu piju alkohol, dam třeba 5-6 piv nebo drinku a pak si dam trittico jako každý den abych se hezky vyspal, myslíte ze to je Ok ? Psychiatr mi alkohol nezakazal, když jsem se ptal. Ale z okolí kazdej říká neco jinyho. Přes týden nepiju téměř vůbec (prace) a jiné drogy už taky neberu od te doby co mám léky a to je hodně těžké, musel jsem přestat chodit na všechny hudební akce a festivaly a vždycky se všemu vyhnout obloukem, aspoň kvůli tomu muzu
trochu pysnej.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Fff,
děkujeme za dotaz. Ráda bych Vás ocenila, že jste změnil způsob života a snížil rizikové situace.
Pokud se ptáte na rizika užívání alkoholu a psychofarmak. Kombinace většiny medikace a alkoholu se nedoporučuje, jelikož jsou obě látky metabolizovány v játrech a ovlivňují činnost jaterních enzymů a mohou způsobit zdravotní komplikace projevující se na činnosti jater či ledvin. Trazodon, účinná látka obsažená v Tritticu, zvyšuje sedativní účinek alkoholu a může způsobit malátnost, utlumení dýchací a srdeční činnosti.
Nemohu soudit, jak moc ovlivňuje Váš organismus tyto kombinace, ale asi bych byla v tomto opatrná. Množství vypitého alkoholu mi nepřijde málo, přestože je to dle sdělení jednou v týdnu.
Nevím, zda jsem Vám odpověděla dostatečně. Pokud byste potřeboval doplnit odpověď, ozvěte se opět.
Za Drogovou poradnu
HS