Pervitin kojeni
Jane
Dobrý den mam 10 měsíčního syna kterého kojim jen na noc ale užila jsem pervitin v menších 3 dávkách teď dávám Sunar ale chci se ke kojení vrátit kdy je bezpečný syna znovu nakojit ? Dekuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Jane,
děkujeme za dotaz. Jsem ráda, že alespoň k miminku přistupujete zodpovědně a snažíte se minimalizovat rizika.
Pervitin se do mateřského mléka přenáší a na kojence působí, tedy je fajn, že jste přešla na jinou stravu. Určitě byste neměla kojit minimálně 48 hodin od užití. Náhradní výživa pro dítě, která ač postrádá přirozené kvality mateřského mléka, je pro dítě bezpečnější a zdravější. Negativní dopad na kojence netkví jen v samotném působení drogy, ale také v náladě a kondici matky. Nepřirozený stav a atmosféra intoxikované nejbližší osoby, na kterou je miminko zcela odkázáno, se také na dítě přenáší a způsobuje mu trápení. Užití pervitinu kojící matkou také může snížit tvorbu mateřského mléka, nehledě na to, že je velmi snadné pod vlivem pervitinu opomenout všechny povinnosti, které miminku náleží, včetně intenzivního láskyplného a něžného kontaktu.
Doufám, že si dokážete pro zdraví, klid a pohodu miminka i Vaše dále drogu odpustit. Kdyby ne, ozvěte se a můžeme se společně podívat na to, co s tím.
Přeji Vám i miminku vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová