Dotaz
Anička
Dobrý den. Je mi 26 roků a približně 5 roků beru perník. poslední dva roky jsou vážně peklo a nevim si rady. Asi jsem všechno podělalq.Nwvim jak to řešit. Kam se dá zajít se trochu poradit a kolik to stojí? Děkuju Anička

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Aničko,
díky za dotaz a je fajn, že se ozýváte a chcete svou situaci řešit. Určitě se dá Vaše situace řešit. Můžete se obracet na nízkoprahová zařízení Kontaktní centra, která fungují ve všech krajích a kde Vám podají bližší informace o léčebných zařízeních a případně i pomohou s jejich zajištěním. Také se můžete objednat do adiktologické ambulance. Za poradenské služby se neplatí nic a také většina léčebných zařízení poskytuje léčbu bezplatně resp. hrazeno zdravotním pojištěním. Léčbu můžete absolvovat ambulantní fornou- denní stacionáře-denní program od pondělí do pátku nebo adiktologické ambulance, kde nabízejí individuální i skupinovou léčbu s docházkou jednou týdně. Léčba pobytová je v rámci léčeben nebo terapeutických komunit, kde se setrvává po celou dobu léčby s propustkami ven. Délka léčby se pohybuje od 7 týdnů až po rok (terapeutické komunity). Pokud pracujete, můžete po cekou dobu léčby mít vystavenou pracovní neschopenku. U terapeutických komunit se pak přispívá na pobyt. Informace o výši částky by měla být uvedena na internetových stránkách dané komunity. Během léčby se nabízí i možnost rodinné terapie.
Toto jsou ve zkratce informace o léčbě. Pokud budete potřebovat konkrétní zařízení pro první kontakt, tak napište okres bydliště a poskytneme Vám odkaz. Můžete se podívat i na stránky www.drogy-info.cz, kde se dá v rubrice mapa pomoci vyhledat potřebná služba také.
Držím Vám palce a přeji, ať vydržíte v odhodlání změnit svůj život.
HS