Přešleh
Karin
Dobrý den, dneska jsem si dala perník po dvou měsících jehlou. Asi jsem omylem špatně odhadla množství a dala si toho víc než jsem měla. Necítila jsem žádný nájezd, ale tak za půl hodiny už jsem na sobě něco malinko cítila. Teď po šesti hodinách od aplikace se mi udělalo hodně zle, nejdřív jsem šla na chvíli na vzduch,ale to mi moc nepomohlo tak jsem si šla opláchnout obličej protože to mi obvykle pomáhá, ale bylo to stále horší a horší. Chvíli jsem seděla na zemi a přemýšlela jestli si mám zavolat sanitku. Pak jsem se pozvracela a myslela jsem že zkolabují. Teď už se mi postupně udělalo trošku líp, ale hrozně se mi motá hlava a pot ze mě stříká. Jak je možné že se tohle stalo po tak dlouhé době po nápalu??

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Karin,
Váš dotaz jste zadala včera. Jak se aktuálně cítíte? Pokračují Vaše obtíže nadále nebo se stav upravil?
Pervitin stimuluje nejen mozek, ale velmi výrazně ovlivňuje i Vaše tělo. Průběh intoxikace je individuální, stejně tak jeho nájezd. Potíže, které popisujete mohou patřit mezi méně běžné, ale očekávatelné příznaky užití. Na druhé straně, počítala bych je spíše mezi příznaky varovné, které by nebylo moudré ignorovat. Zejména pokud se objevily po několika dalších hodinách od užití.
Po užití pervitinu stoupá srdeční rytmus, mění se průsvit cév a reaktivita nervů i svalstva. Motání hlavy, nadměrné pocení a pocity na zvracení až samotné zvracení může být důsledkem změny tlaku a změněné distribuci krve v těle a také reaktivity svalů. Na průběh intoxikace má vliv také Váš celkový zdravotní stav, psychické nastavení, dostatek tekutin, strava, stresová zátěž a mnoho dalších okolností.
Bylo by vhodné vyhledat lékaře a říci mu, co bylo příčinou Vašich obtíží. Tzn. říci mu, že jste užila pervitin. Zejména pokud Vaše obtíže přetrvávají i mimo užití drogy. Ničeho se nebojte, lepší je přijít zavčas než riskovat další závažné komplikace.
Každopádně byste měla zkusit pervitin a další látky včetně alkoholu (pokud je užíváte) na nějakou dobu zcela vysadit. Myslím, že Vaše tělo to potřebuje. Dopřejte si dostatek odpočinku, přiměřeného pohybu, zdravé stravy a klidu. Dejte tělu čas, aby se zregenerovalo a Vy sama.
Nevím, jak moc Vám vysazení pervitinu dělá potíže. Věřím, že někdy to je složité. Pokud byste potřebovala, neváhejte vyhledat odbornou pomoc. Když napíšete větší město, které máte v dosahu, mohu Vám zaslat vhodné kontakty.
Stačí takto? Doufám, že je Vám lépe a pokud potřebujete, neváhejte znovu napsat. Budu ráda, když napíšete, jak se Váš stav vyvíjel.
Buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová