taperování kratomu
michal
Dobrý den, jsem závislej na kratomu a už mě to začlo pěkně srát, tak jsem začal taperovat, tzn. snižovt dávky postupně a pomalu.
Za 14 dní jsem se dostal z 25 na 15g denně. Beru suplementy (megadose vitamín C a acetyl karnitin), na noc se vždycky zhulím, abych mohl lépe spát.
Zatím to jde docela dobře, až na to, že jsem výrazně zvýšil svoji konzumaci nikotinu a kofeinu. Mám dotaz jak by bylo nejlepší postupovat teď? Kluci v podpůrné skupině mi poradili, ať teď zvolním a snižuju pomaleji, že prý čím blíž se dostanu k nule, tím pomaleji mám snižovat. Mám pár otázek:
zaprvé co dělat s únavou? Léčím se z achlazením takže to může souviset i s tím, ale těch posl. 14 dní mě trápí obrovská vyčerpanost a demotivace. Spím třeba 12h denně a nestačí mi to, každej malej úkol vyžaduje 5x víc úsilí abych ho překonal.
Taky bych měl ještě druhej dotaz, do jaké dávky bych měl snižovat, než bude bezpečné (bez absťáku) dropnout úplně na nulu?
Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Michale,
díky za dotaz. Nejprve bych ráda ocenila Vaší odhodlanost k vysazování kratomu i to, kam jste aktuálně došel. Bohužel na Vaše dotazy neexistuje jednoduchá a univerzální odpověď. Vysazování je vždy individuální záležitost.
Možností, jak postupovat je hned několik. Jednou je, jak Vám doporučují na podpůrné skupině vysazování zpomalit a vysazovat pozvolněji dle Vašeho aktuálního stavu. Nadměrnější užívání THC, nikotinu a kofeinu Vám však nemusí být užitečné a může naopak vysazování zkomplikovat. Určitě je fajn, že užíváte dostatek dalších vitamínů a doplňků stravy.
Druhou možností je vyhledat další odbornou pomoc, např. psychiatra, který Vám může pomoci vysazování kratomu naplánovat, popř. Vás převést na substituci buprenorfinem (a pomocí jeho vysadit) či jinou medikaci, která by zmírnila Vaše potíže při vysazování.
Jinou a nejbezpečnější variantou může být vysazení na oddělení detoxifikace, kde budete mít klid sám na sebe a terapeutickou podporu po celou dobu vysazování.
Na průběh vysazování mají vždy vliv i další okolnosti. Váš zdravotní a psychický stav, míra stresu, pracovních a jiných povinností, vztahy s blízkými atd.
Píšete, že máte velké potíže s únavou. Určitě je fajn zkusit nějaké relaxační a uvolňující techniky, přiměřeně se hýbat, dostatečně jíst a pít a také zmírnit pracovní zátěž.
Je Vám tato odpověď užitečná? Neváhejte se obrátit na odborníky, kteří Vás během vysazování podpoří. Ja fajn, nebýt na to sám.
Neváhejte znovu napsat, pokud potřebujete.
Držím Vám palce!
S pozdravem,
Nikol Spůrová