Pálení žil
Angelika
Dobrý den,jsem uživatelkou pervitinu už několik let.Pervitin užívám nitrožilně.V posledních měsících mam ale velký problém při aplikaci.A to takový,že i když jsem v žíle (nabírám krev),tak při pouštění hned od začátku aplikace mi začne žila hrozně pálit.Vim že se toto děje,pokud v žíle nejsem,ale u mě je problém takový,že i když jsem v té žíle,tak mi to pálí tak moc ,že stříkačku musím okamžitě vyndat a dale v aplikaci nepokračuji.Tohle se mi děje ale snad v každé žíle.Proc se mi to děje,kde je problém,dá se to nějakým způsobem léčit?Děkuji vám za odpověd.S pozdravem Angelika

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Angeliko,
děkujeme za dotaz.
Důvodů, proč Vás bolí žíly při injekční aplikaci pervitinu může být hned několik. Od špatné techniky aplikace přes kvalitu aplikované látky, infekce...
Píšete, že se Vám to děje i když se trefíte, také píšete, že užíváte již několik let. Osobně bych se přikláněla k tomu, že dlouhodobé užívání pervitinu může vést k toleranci, což znamená, že pro dosažení stejného účinku budete potřebovat stále vyšší dávky. To vede k tomu, že látku musíte aplikovat do žíly častěji, což zvyšuje riziko vzniku problémů se žilami. Opakovanou nitrožilní aplikací totiž vznikají na žílách jizvy, narušuje se celkově stavba žilní stěny, a tak může aplikace bolet i když se trefíte.
Ideální léčbou je samozřejmě přestat užívat nitrožilně. Chápu ale, že pokud jste dlouholetou uživatelkou a není pro Vás v současné chvíli abstinování hlavním cílem, radou se řídit nebudete.
Ideální by tedy bylo, pokud omezíte užívání jehlou na minimum a zvolíte, pokud to bude nutné šetrnější způsob aplikace např. kapsle http://new.edekontaminace.cz/wp-content/uploads/2020/12/Dekontaminace_II_2015.pdf (str. 11). Můžete také vyzkoušet doplňky stravy na podporu funkce žilní stěny. Primární ale bude omezení injekčního užívání.
Pokud byste měla ještě nějaké doplňující dotaz, určitě se na nás obraťte.
Držím palce a ať se daří.
Markéta