padání vlasů
Vinohrad
Dobrý den. V životě jsem příležitostně pil alkohol a piji dále. Také asi půl roku beru extázi (teď 3 tbl týdně). Je možné, že by díky tomu padali více vlasy? A nebo je to prostě jen náhoda (je mi 44). Jím, myslím, celkem zdravě, skoro vše (např. celozrnný chleba, vejce, maso, luštěniny, ovoce atd.). Např. Zinek, chrom přijímám ve stravě. Děkuji.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Vinohrade,
díky za Váš dotaz.
Padání vlasů není obvykle přímo spojováno s užíváním alkoholu či extáze, může být způsobeno různými faktory, jako jsou genetika, stres, hormonální nerovnováha...
Každopádně jsem se zamyslela nad užívaným množstvím extáze - 3 tbl týdně po dobu půl roka je značné množství a mohl byste si způsobit větší zdravotní komplikace než je padání vlasů. Dlouhodobé užívání stimulantů, kam extáze patří, může způsobit vznik vysokého krevního tlaku, arytmií ale i psychických potíží. Samozřejmě kombinace s alkoholem také není ideální.
Doporučila bych Vám tedy omezit užívané množství, zkusit kontaktovat odbornou adiktologickou pomoc. Myslím,že by Vám mohlo být prospěšné, pokud byste s někým svou situaci probral. Pokud byste chtěl, klidně nám napište nejbližší velké město Vašemu bydlišti a něco společně najdeme.
Jinak z obecných rad - dodržujte kvalitní jídelníček jako doposud, to Vám určitě neublíží, dostatečně pijte, odpočívejte a dejte tělu prostor k regeneraci.
Držím palce.
Markéta