Mdma sex terapie
A
Dobry den, dlouho premyslim o tom zkusit s partnerem sex pod vlivem nějaké menší dávky mdma (pouze já bych byla pod vlivem). V dětství jsem byla zneuzita a se sexem mam stále problém nedokážu se uvolnit. Partner je chápavý trpělivý takze z jeho strany dostávám maximum. Chut na sex mam ale vždycky znervoznim. Myslíte ze by mi to mohlo pomoci? Vzít tento zážitek nějak terapeuticky, třeba ze by ze me ten stres pak opadl a zlepšilo by se to do budoucna? Dekuji předem za odpoved

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, A.,
a děkuji vám za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Takhle na dálku, bez nějakých bližších infomací o vás, vašem zdravotním stavu - fyzickém i psychickém, bez informací o vašich zkušenostech s drogami, o tom, co jste už pokud jde o sex a zpracování traumatu z dětství vyzkoušela (omlouvám se, za takové zjednodušení, nechci rozhodně situaci zlehčovat, naopak), co a jaký mělo efekt, si vůbec nedovolím spekulovat o tom, jestli je to celé dobrý, nebo spíše špatný nápad. Je tu možnost, že vám užití pomůže, ale také se to může celé zvrtnout a třeba i zhoršít. Kdo ví.
Téma zneužití v dětství není mezi uživateli drog bohužel výjimečné, a pravděpodobně není ani tak výjimečné v celé naší společnosti, jak se na první pohled může zdát. Bohužel to ale také není oblast, ve které bych se cítila nejpovolanější. Nicméně jsou kolegové, kteří se problematice věnují a mohou být dobrými průvodci a oporou na cestě, jak s takovým traumatem žít. Dostalo se vám osobně už nějaké pomoci? Měla jste a máte blízké, na které se můžete obracet? Máte zkušenosti s terapií? A jistě jsou i terapeuti, kteří se nestaví negativně k podobným drogovým experimentům a zkušenostem, a mohou s vámi zážitek následně probrat a pomoci ho zpracovat.
Pokud se pro experiment rozhodnete, držte se zásad harm reduction - tedy snahy snížit rizika. Bylo by dobré jít do podobného experiment s tím, že aspoň trochu víte, co můžete čekat - je na zvážení, jestli by nebylo dobré mít za sebou zkušenost s MDMA, aniž by nutně muselo dojít k sexu. Vždy je dobré postarat se o set a setting - tedy užít v dobrém vlastním rozpoložení, v situaci, kdy jste zdravá, v prostředí, které je vám příjemné a kde se cítíte dobře a bezpečně. A není možné opomenout to samé u partnera. Říkáte, že o užití bude parter vědět. I pro něj může být důležité si dopředu o všem promluvit. I on je v celé věci důležitý, i jeho pocity, obavy, názor, hrají roli. Zkuste nic moc neočekávat, prostě uvidíte, jak se to celé vyvine. A pokud by se dělo něco, co je vám nepříjemné, mějte vždy otevřenou možnost stopnout to, co se děje a nechat "jen" doběhnout intoxikaci (bez sexu). Následně odpočívejte, dělejte, co je vám příjemné, prostě se o sebe postarejte.
A kdybyste se rozhodli, že tuto možnost odložíte, můžete hledat společně jiné cesty. Otevřená a upřímná komnunikace je dobrý základ. Je možné zkusit hledat pomoc u odborníků i pro páry. Existují i různé kurzy nebo zážitkové semináře, jen opatrně s výběrem, vždy dopředu zjišťovat informace, doporučení.
Snad alespoň takto. Budu ráda, když se ozvete, jak jste se nakonec rozhodla/i a jak se situace vyvíjí.
S přáním všeho dobrého a s pozdravem,
Gabriela Minařík.