KRATOM
flash
Dobrý den, přibližně 8 měsíců piju Kratom každý den cca 4-5g denně rozdělených po dvou hodinách.
Nejde mi přestat a nevím zda-li se s tím mám svěřit svému psychiatrovi nebo někomu jinému zkušenějšímu v závislosti.
Navíc několik let užívám venlafaxyn, sertralin a triticco.
Mohu poprosit o nějakou radu jak postupovat? Na Detox se někam zavřít nemohu, jelikož musím pracovat.
Režim stále mám, jím pravidelně zdravě. užívám doplňky stravy, každý den sportuju a bojuji se závislostí.
Dá se prosím popřípadě někam po práci pravidelně docházet si o tom s někým promluvit a začít to postupně vysazovat pod dohledem?
Děkuji moc za případné rady, moc si toho vážím a udělám vše, abych se vrátil zpět do normálního života

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Flash,
díky za dotaz, s kterým se na nás obracíte. Myslím, že sám vnímáte, že Vaše užívání kratomu není v pořádku. Pokud máte ve svém psychiatrovi důvěru, tak by bylo nejlepší variantou se obracet přímo na něho. Má zmapovanou Vaší zdravotní anamnézu, navíc máte předepisovanou medikaci, která se může vzájemně ovlivňovat s kratomem. On by Vám případně doporučil další postup, zda se i obracet na nějaké adiktologické zařízení, kde byste mohl využít poradenství a podporu v průběhu vysazování a následně i poté. Tím, že se zbavíte kratomu se zcela nezbavíte problému. Je to velmi náročné období, v kterém je člověk křehčí a má tendence se k užívání vracet. Co se týká průběhu vysazování a nutné hospitalizace je opravdu u každého individuální záležitostí. To lze opravdu posoudit osobním kontaktem.
Je fajn, že se snažíte o pravidelný režim a zdravý životní styl. Tím opravdu nic nezkazíte. S odbornou pomocí v zádech by Vám to šlo ještě lépe. Pokud byste potřeboval kontakty v místě bydliště, napište okres a zkusíme Vám i nějaké odkazy napsat. Můžete se ozvat i pro doplnění informací.
Držím palce v dalších krocích
HS