Halucinace po alkoholu
Andrej
Je možné mít po alkoholu stav velmi lehce Halucinogenní?Dal jsem alkohol a mam některé halucinogenní efekty.Beru některé léky mohou to způsobovat třeba antibiotika/Mao inhibitory?.Děkuji je mi to divné.S ničím jsem to nekombinoval poslední látku která by mohla být jakš takš halucinogenní byla požítá už nekolik dní zpět.

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Andreji,
díky za sdílení a Váš dotaz.
Alkohol sám o sobě běžně nemá halucinogenní efekt. Co se týče kombinace s Vámi užívanými léky:
• MAO inhibitory - antidepresiva a alkohol nejdou dohromady, konkrétně u tohoto druhu AD je kontraindikace pít červené víno - může způsobit náhlý vzestup krevního tlaku
• antibiotika - nadměrné užívání alkholu při antibiotické léčbě může zvyšovat riziko nákazy jinou infekcí   -> zhorší se funkce imunitních buněk
Nevím co jste v posledních dnech užil za psychoaktivní látku ale spíše bych se přikláněla k doznívání jejího účinku. Každý člověk je jinak citlivý a i pokud se jedná o pravidelného uživatele, může ho látka "překvapit".
Pokud by se stav opakoval nebo problémy nevymizely, určitě kontaktujte lékaře.
Dejte vědět, pokud byste potřeboval ještě poradit.
Markéta