Drogy a vysoký tlak
Mat
Dobrý den,Chtěl bych se prosím zeptat mezi 17-19 roky sem bral drogy poměrně často na párty prakticky každý víkend,převážně extázi,mdma občas pervitin.Někdy v 19 sem přestal z důvodu že už sem o to neměl zájem a začal sem se soustředit plně na školu,uběhly asi 3 roky co sem čistý a chtěl bych si ted občasně něco dát v menším měřítku jako dříve,ale asi před 2 roky mi byl zjistěn vysoký tlak než sem dostal prášky od Pana Doktora tak lítal kolem 170/110 nebo tak. Po tech letech braní prestance se tlak zpravil mívám ted kolem 130/100. Prášky stále beru u doktora sem dlouho nebyl. Už sem si pár článku četl i tak se vás chci prosím znovu zeptat když si občas příležitostně něco dám jaké jsou rizika už když se mi tlak vrátil do normálu? Nevím jestli sem měl vysoký tlak už před drogami nebo to začlo nějak po těch drogách nebo čím to bylo zpusobeno každopádně nikdy mi nepřišlo že by to na mě nějak špatně z hlediska stavu fyzicky působilo(necitíl sem se nijak zvlášť než lidé kolem mě) Děkuji za odpověd

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Mat,
díky za Váš dotaz.
Můžeme spekulovat o tom, zda jste měl vysoký tlak již před užíváním drog nebo ne.. každopádně -pravidelným užíváním pervitinu, MDMA, extáze -> tedy stimulantů, je vysoká pravděpodobnost, že dojde k rozvoji hypertenze = vysokého krevního tlaku.
Mezi hlavní účinky stimulantů patří zrychlení srdeční frekvence, zvýšení krevního tlaku... Pokud je u člověka již nějaký problém např. právě ten vysoký krevní tlak, je rapidně vyšší riziko vzniku arytmií až srdečního selhání.
Ve Vašem případě bych se tedy vyhnula i občasnému užívání, je to zbytečný risk.
Pokud byste potřeboval ještě nějaké doplňující informace, klidně se na nás obraťte.
Markéta