Nežádoucí účinky marihuany
Alenka
Dobrý den,
Asi tak před necelými 3 měsíci jsem zkoušela sušenky s marihuanou. Bohužel se dostavily nežádoucí účinky.. Měla jsem silnou dušnost a bušení srdce. Byla jsem odvezen do nemocnice.. Ještě ten den mě pustili domu, že jsem se predavkovala. Bylo to poprvé a naposledy, co jsem měla nějakou drogu.
Teď po skoro 3 měsících mi nastaly stejné příznaky, jen trochu mírnější.. Docela mě to vyděsilo, protože jsem byla naprosto v klidu a z ničeho nic to začalo. Můj dotaz zní, zda je možné že se účinky projeví ještě i po tak dlouhé době? Zdá se ty látky ukládají v tucích a pak je moje tělo časem spaluje?
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Alenko,
je velmi pravděpodobné, že po 3 měsících je vaše tělo od marihuany čisté.
To, co popisujete, se podobá něčemu, co označujeme jako flashback ... tj. stav, kdy se člověku vrátí (často spíše na kratší dobu) prožívání stejné jako v situaci, kdy byl pod vlivem, a to aniž by drogu užil. Stav většinou trvá kratší dobu, bývá prožíván jako hodně nepříjemný právě proto, že k němu dojde nečekaně. Není zcela jasné, co tyto stavy vyvolává, ani se nedá dopředu říct, zda k něčemu takovému dojde, a pokud dojde, zda jen jednou, nebo vícekrát. Podrobnější informace o flashbacku si můžete přečíst třeba zde.
V tu chvíli je dobré prostě zkusit zůstat v klidu, snažit se zajistit si prostředí tak, abyste měl čas stav přečkat. A kdyby se stavy vracely častěji, nebo travaly déle, je dobré vyhledat odbornou pomoc.
Budu ráda, když dáte vědět, jestli vám ten popis sedí a hlavně jak vám je teď.
S přáním, aby bylo lépe.
Gabriela Minařík.