Špatný stav po drogách
Lucie
Dobrý den, měla jsem z pátku na sobotu drogy - emko. Do toho hodně alkoholu a celkově jsem to přehnala… Celou sobotu mi bylo dobře, jedla jsem a pila vodu. Potom jsem nastoupila do autobusu a začal mi hrozný stav. Začala jsem se klepat, težko se mi dýchalo a hrozně bušilo srdce. Tento stav trval i pak doma a i v neděli trochu a teď ráno v pondělí zase… Čím víc na to myslím, tak je to horší. Mám pocit, že mé tělo není realné a když nehýbu nohou, začíná se mi motat hlava a celkově takové divné pocity jakoby mi odumíraly nohy… Nevím co mám dělat, chci aby to přestalo… Bojím se že to nepřestane… Jednou jsem takový stav měla taky po stejných drogách ale netrvalo to tak dlouho jak teď…

Odpověděl: Markéta Černá
Dobrý den, Lucie,
děkujeme za Váš dotaz a sdílení.
Chápu, občas se stane, že člověk ujede, nikdo není neomylný. Doufám, že jsou Vaše obtíže již pryč.
Problémy, které popisujete budou pravděpodobně součástí "dojezdu". Stejně tak, jako je účinek drogy na člověka individuální, je tomu tak i se stavem při abstinování. Někdo popisuje nepříjemné stavy po dobu několika hodin, někdo se s problémy může potýkat i v řádech několika dnů. Závisí na několika faktorech, které to ovlivňují - např. čistota užité látky, množství, metabolismus, pohlaví i věk..
Problémy by měly do pár dnech odeznít. Pokud se tak nestane, vyhledejte lékařské ošetření.
Doporučila bch Vám co nejvíce odpočívat, vyhýbat se drogám i alkoholu, dopřát tělu kvalitní jídlo, hydrataci a vitamíny - doplňte hořčík, vitamín E, C.
Pokud byste potřeboval, určitě se ještě ozvěre.
Držím palce, ať je to co nejdříve za Vámi.
Markéta